پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
امام جمعه رشت با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم، خاطرنشان کرد: برخی از کارهای غیر عقلانی که به عنوان عزاداری انجام می‌شود، در شأن اسلام و عزاداری امام حسین(ع) نیست و چهره مسلمانان به ویژه شیعیان را در دنیا خدشه‌دار می‌کند.

شعارسال : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز‌ 24 مهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب اجرای احکام الهی در جامعه و در نتیجه نزول باران رحمت و آبادانی زمین می‌شود.

وی ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز نیز حیات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است لذا باید در برابر امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنیم.

وی تصریح کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که امام حسین(ع) به همراه خانواده گرامی خود مصائب کربلا را تحمل کرد تا درس ظلم‌ستیزی و مبارزه با ستمگر را به دنیا بیاموزد و نشان دهد که بی‌تفاوتی نسبت به ظالمان و طاغوتیان در اسلام جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران عاشق امام حسین(ع) هستند و جان خود را فدای سرور و سالار شهیدان می‌کنند، اما برخی از کارهای غیر عقلانی که به عنوان عزاداری انجام می‌شود، در شأن اسلام و عزاداری امام حسین(ع) نیست و چهره مسلمانان به ویژه شیعیان را در دنیا خدشه‌دار می‌کند.

وی عزاداری برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا را عبادت دانست و متذکر شد: روضه‌خوانی، مرثیه‌سرایی، لباس سیاه‌پوشیدن و عزاداری در ماه محرم اجر و ثواب دارد، اما حمل عَلَم‌های سنگین و بزرگ، بالا بردن صدای بلندگوها تا پاسی از شب و... با روح اسلام و عزاداری امام حسین(ع) منافات دارد. علما و مراجع عظام نیز این حرکات را جایز نمی‌دانند، لذا محتوای عزاداری درست باید برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله قربانی به تداوم کشتار مردم مظلوم یمن به دست سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه تروریستی داعش و متحد نبودن کشورهای اسلامی مقابل زورگویی‌های آمریکا و غرب، موجب شده مردم بی‌دفاع یمن فدای جنگ نیابتی شوند، اما مقاومت یمنی‌ها همچنان ادامه دارد و به زودی این مسلمان‌کشی پایان می‌یابد و آل سعود پشیمان خواهد شد.

امام جمعه رشت شهادت سردار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و ادامه داد: شهید همدانی حلال و حرام را مراعات می‌کرد و همواره در کار خیر پیش‌قدم بود لذا به سوریه رفت و نیروهای مقاومت و مدافعان حرم مطهر حضرت زینب(س) را فرماندهی کرد. سردار همدانی به دنبال شهادت بود و سرانجام به مقصود خود رسید. مراسم گرامیداشت این سردار بزرگ اسلام در حسینیه سپاه قدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب برجام از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر مجلس ما برجام را تصویب نمی‌کرد، دشمنان تبلیغات می‌کردند که ایران به تعهدات خودش عمل نکرده است. نمایندگان مخالف برجام نیز حامیان اسلام و نظام اسلامی هستند و همه در راه خدا کار می‌کنند؛ خدا را شاکریم که نظامی با تربیت اسلامی داریم.

آیت‌الله قربانی با اشاره به آغاز انتفاضه سوم در فلسطین اشغالی، خاطرنشان کرد: انتفاضه سوم جوانان فلسطین، نتانیاهو را ترسانده تا جایی که خواستار مذاکره بدون پیش‌شرط با فلسطینی‌ها شده است. اگر مسلمانان فلسطین به مقاومت خود در برابر اسرائیل غاصب ادامه دهند، قطعا پیروز می‌شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" ، تاریخ انتشار جمعه ۲۴ مهر 1394 ، کد مطلب : 94072415691 : www. isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین