پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فروغ‌السادات بنی‌هاشم در نشست سراسری مشاورین بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی که به مدت دو روز در سالن نعمتی‌جم وزارتخانه در حال برگزاری است، اظهار داشت: حدود نیمی از افرادی که از سال ۹۲ در مراکز جهاد کشاورزی استخدام شده‌اند، از بانوان فرهیخته و دارای تحصیلات عالی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی هستند.
شعارسال : تجربیات میدانی زنان به جهت ارتباط مستمر با بهره‌برداران، روستاییان و عشایر در کنار دانش فنی و بهره‌مندی از علوم و فنون جدید و دانشگاهی، شرایط مناسبی را برای ارتقا و احراز پست‌های مدیریتی در آینده فراهم کرده است.
مشاور وزیر و رئیس کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی گفت: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی از روند خوبی برخوردار است و امیدواریم در آینده شاهد انتصاب مدیران زن در رده‌های بالای مدیریتی باشیم.
 به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فروغ‌السادات بنی‌هاشم در نشست سراسری مشاورین بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی و نمایندگان کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی که به مدت دو روز در سالن نعمتی‌جم وزارتخانه در حال برگزاری است، اظهار داشت: حدود نیمی از افرادی که از سال ۹۲ در مراکز جهاد کشاورزی استخدام شده‌اند، از بانوان فرهیخته و دارای تحصیلات عالی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی هستند.
او افزود: با حضور این افراد ظرفیت خوبی برای احراز پست‌های مدیریتی بانوان ایجاد شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان خاطرنشان کرد: تجربیات میدانی زنان به جهت ارتباط مستمر با بهره‌برداران، روستاییان و عشایر در کنار دانش فنی و بهره‌مندی از علوم و فنون جدید و دانشگاهی، شرایط مناسبی را برای ارتقا و احراز پست‌های مدیریتی در آینده فراهم کرده است.
به گفته او، این افراد از سرمایه‌های این وزارتخانه هستند و توجه به توسعه توانمندی‌های مدیریتی آنان از وظایف و مسوولیت‌های مشاورین امور زنان استان‌‌ها است.
در این نشست، دستیار وزیر در حقوق شهروندی از تشکیل شبکه حقوق شهروندی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: شبکه حقوق شهروندی با حضور نمایندگانی از دفاتر حوزه ستاد و یک نماینده و سه بازرس از هر سازمان و استان تشکیل شده است که امیدواریم با اجرای آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت‌های لازم، مفاد منشور حقوق شهروندی و تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری در دستگاه‌ها اجرایی شود.
طاهره فیروزی بر ترویج اجرای شاخص‌های حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی تاکید و از مشاوران بانوان وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد تا روسای سازمان‌ها را در خصوص اهمیت اجرای منشور شهروندی متقاعد کنند و به عنوان یک حوزه مهم نظارتی و ترویجی بر اجرای هرچه بهتر امور تا سطح مراکز جهاد کشاورزی اهتمام ورزند.
او افزود: مشاوران بانوان وزارت جهاد کشاورزی در ستاد و استان‌ها می‌توانند با استناد به منشور حقوق شهروندی، فعالیت‌های مرتبط به امور زنان را پیگیری کنند زیرا این منشور به عنوان یک مرجع قانونی می‌تواند در پیشبرد اهداف زنان به مشاوران کمک کند.
رئس گروه تکریم ارباب رجوع مرکز نوسازی و تحول اداری و مشاور دستیار وزیر در امور هماهنگی و اجرایی حقوق شهروندی نیز در این نشست با بیان این که منشور حقوق شهروندی در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۵ توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است، گفت: ۱۲ ماده از ۱۲۰ ماده ابلاغی حقوق شهروندی مربوط به حوزه وظایف وزارت جهاد کشاورزی است که بیشتر به مباحث تخصصی بخش کشاورزی و برخی موارد عمومی مرتبط است.
سارا پندشنو افزود: این مباحث شامل تولید ارگانیک، تولید هوا و محیط زیست سالم، کاهش پسماندها، کاهش مصرف سموم کشاورزی و ... و همچنین به مباحثی همچون ارتقا و احراز پست‌های مدیریتی زنان نیز اشاره دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست، در خصوص رابطه بین فطرت و سرشت انسانی با فضائل و کرامات اخلاقی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: هستی و کائنات از موجودات زنده تا جمادات و نبادات مبتنی بر فطرت خود بر مدار صداقت می‌چرخد، بنابراین اگر انسانی که برای فضیلت و تحقق کمالات اخلاقی و الهی خلق شده، برخلاف فطرت خود گناه کند، مدار کائنات را دچار اختلال می‌کند.
حجت‌الاسلام شاه‌مرادیان افزود: تمام اعمال انسان بر روی طبیعت اثرگذار است بنابراین باید هر چه بیشتر در انجام اعمالمان تفکر کنیم.
معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه از تدوین تقویم آموزش عقیدتی ۴ ساله و دوره‌های آموزشی توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه وزارت جهادکشاورزی خبر داد و افزود: دستورالعمل برگزاری دوره‌ها ابلاغ و پک‌های آموزشی توسط این دفتر دیده شده و برای مشاورین بانوان براساس نیازهای آموزشی استان‌ها در حوزه‌های دینی، اسلامی و معارف ارسال شده است.
او افزود: در صورت نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی برای سهولت استان‌ها، می‌توان دوره‌های آموزشی منطقه‌ای نیز برگزار کرد.
در ادامه این نشست، دوره آموزشی منشور حقوق شهروندی با تدریس دستیار وزیر در حقوق شهروندی نیز برگزار شد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال کشاورزی پلاس
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین