پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۶۴۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹
یک استاد دانشگاه در واکنش به اظهارات غیرکارشناسی و عوام‌فریبانه روحانی گفت: او چطور رویش می‌شود این حرف‌ها را بزند.

شعار سال: افشین پروین‌پور، رئیس سابق مرکز مطالبات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت و یکی از طراحان مسکن مهر در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور گفت: اینکه آقای روحانی می‌گویند چرا 45 هزار میلیارد تومان از بانک‌ مرکزی به مسکن مهر اختصاص داده شده است حداقل این است که مسکن مابه‌ازایی ساخته شده است.
استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: همین دولت آقای روحانی بارها و بارها همین کار را کرد و پایه پولی را افزایش داد ولی هیچ کار تولیدی هم انجام نشد. پروین‌پور در واکنش به بخش دیگر اظهارات حسن روحانی درباره اینکه می‌توانم فردا به بانک مرکزی بگویم 100 هزار میلیارد تومان بده تا سه تا چهار هزار خانه بسازیم، گفت: با هزینه 45 هزار میلیارد تومان قریب دو میلیون مسکن شهری و دو میلیون مسکن روستایی ساخته شد. در این دولت رقمی بسیار بزرگ‌تر از 100 هزار میلیارد تومانی که آقای روحانی می‌گوید به پایه پولی افزوده شد اما یک خانه هم ساخته نشد. وی افزود: آقای روحانی پیش‌تر می‌گفت تورم 40 درصدی ناشی از سیاست‌های مسکن مهر بود، حال در سخنان خود 10 درصد به دولت قبل تخفیف داد و گفت: تورم 30 درصدی که خب همین موضوع را باید به فال نیک گرفت اما سوال از آقای منتقد به تورم دولت سابق این است که تورم امروز چقدر است؟ این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بیش از 100 درصد تورم و افزایش قیمت ارز همه زاییده همان پایه پولی است که آقای روحانی بر گردن دیگران می‌اندازد. نمی‌دانم چگونه و با چه رویی این اظهارات توسط رئیس‌جمهور گفته می‌شود اما افزایش نقدینگی حاصل از افزایش پایه پولی موجود ارتباطی با مسکن مهر ندارد و دلیل آن را باید در سیاست‌های اشتباه همین دولت جست‌وجو کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 24 آذر 97، شماره: 149679


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پژوهشگر اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
4
تاراج اموال عمومی به نام خصوصی سازی ؛ عامل تورم و بزرگترین فساد اقتصادی کشور
.......................................
بزرگترین فساد اقتصادی کشور در جریان ارزان فروشی صنایع و معادن به ویژه خواران و شرکای خصوصی بخش دولتی ، تحت نام خصوصی سازی ، رخ داده است .
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .

هزاران میلیارد تومان درآمد این پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاهها ، صنایع آلومینیوم ، سرب و روی و ... کجا میرود ؟ !
ارزش جایگرینی هر یک چند میلیارد دلار ؛ به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . چه نهادی مسئول بازگشت این اموال غارت شده عمومی به دولت و مردم است ؟
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است .
راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .


.........
واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ !
عمده واگذاریهای بزرگ صنایع و معادن کشور، در شرایط تبانی انجام میگردد .
و این موضوع ، عامل مهم تنزل اقتصاد ، درآمدهای عمومی کشور و در نهایت
تضییع حقوق ملت و تنزل سطح زندگی است .
واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ !
شک نکنید .

......
بزرگترین سوء استفاده و فساد مالی کشور در سالهای گذشته و حال حاضر ، در جریان خصوصی سازی اتفاق افتاده و میافتد .
در واقع صدها هزار میلیارد تومان اموال مردم و دولت به نام منحوس خصوصی سازی به قیمتهای رایگان به ویژه خواران و رفقای خصوصی مدیران دولتی تقدیم شده است .
و دست دولت از منابع ثروتساز خالی شده که نتیجه آن شده است تورم .
لطفا آنها را دریابید که هر کدام از این واگذاریهای مجانی صنایع و معادن بی بدیل ، معادل صدها بابک ، ( ب ز ) و ( ر ض ) است .

(خصوصی سازی ؛ بزرگترین فساد اقتصادی کشور )
.................................................
پاسخ ها
رستگاری - دانشگاه ...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
عالی بود .
ممنون .
مسکن مهر پروژه موفق ملی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
4
اگر مسکن مهر آقای احمدی نژاد و وزیر فعال مسکن آقای مهندس نیکزاد این آذری زحمتکش و بی ادعا نبود ، خدا میداند قیمت مسکن و آپارتمان به کجا میرسید .
مسکن مهر ؛ عالی ترین و مظلوم ترین پروژه سه دهه گذشته کشور بود .
........
لجبازی کودکانه با پروژه ملی مسکن مهر
..........................................................................
عدم پایان به موقع 20 درصد آخر آپارتمانهای مسکن مهر مربوط میشود به سیاسی کار در وزارت مسکن دولت جدید و لجبازی و عناد عجیب ، غیر بالغانه و غیرمسئولانه وزیر محترم با مسکن مهر .
منصف و درستکار باشیم .
…………………………………………………………………
بزرگترین مبارزه با آمریکا ؛ خدمت به مردم است . مقام معظم رهبری
مسکن مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
3
مسکن مهر را بدون سیاسی کاری تکمیل کنید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین