پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزیر راه و شهرسازی گفت: این صحیح نیست که متقاضیان اقساط مسکن مهر را پرداخت کنند و اجاره نشین باشند و حوزه بعد از سال‌ها صاحب خانه نشده باشند.محفوظی همچنین درباره مسکن مهر در استان هم گفت: انتظار داریم مدیر‌کل جدید با تعامل و هماهنگی بین‌بخشی که دارد وضعیت مسکن‌ مهر بلاتکلیف در استان را به سرعت مشخص کند این صحیح نیست که متقاضیان اقساط مسکن مهر را پرداخت کنند و اجاره نشین باشند و حوزه بعد از سال‌ها صاحب خانه نشده باشند. مسکن موتور محرکه اقتصاد استان و کشور است و در ضمن سرپناهی هم برای مردم تامین می‌کند.

شعار سال: علیرضا محفوظی ظهر امروز در مراسم تکریم و معرفی مدیرکل قدیم و جدید راه و شهر‌سازی همدان در سالن اجتماعات گنجینه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: مسئولان راه و شهر‌سازی استان نباید منتظر یاری و کمک مسئولان کشوری در حوزه راه باشند و باید خودشان با بهره‌مندی از توان و ظرفیت و تعامل بین دستگاهی وحمایتی که نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ارشد دولت در استان از آنان دارند با دعوت از معاونان وزیر راه و شهر‌سازی به استان برای جذب اعتبار‌های مناسب برای فعال‌سازی طرح‌های نیازمند اعتبار تلاش کنند.

وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر همدان ظرفیت‌های مناسبی در حوزه راه‌های ریلی و جاده‌ای دارد افزود: راه‌آهن هم یکی از این ظرفیت‌ها است که می‌شود با بهره‌مندی از توان بخش خصوصی آن را در استان فعال کرد و اجازه نداد سرمایه‌گذاری در این حوزه مدت‌ها معطل بماند.

محفوظی همچنین درباره مسکن مهر در استان هم گفت: انتظار داریم مدیر‌کل جدید با تعامل و هماهنگی بین‌بخشی که دارد وضعیت مسکن‌ مهر بلاتکلیف در استان را به سرعت مشخص کند این صحیح نیست که متقاضیان اقساط مسکن مهر را پرداخت کنند و اجاره نشین باشند و حوزه بعد از سال‌ها صاحب خانه نشده باشند. مسکن موتور محرکه اقتصاد استان و کشور است و در ضمن سرپناهی هم برای مردم تامین می‌کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی مناسبی در بخش خصوصی وجود دارد که به خوبی از آن استفاده نمی‌شود، اظهار داشت: برای فعال‌سازی شرکت‌های ریلی خصوصی در استان همدان هم بایدتمام تدبیر را به کار برد. در دوره‌ای واگذاری خدمات حمل و نقل هوایی کشور هم برای استفاده از توان این بخش با مخالفت‌های مواجه بود اما با شروع به کار پیمانکاران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش حالا این حوزه به صورت دوگانه دولتی و خصوصی مدیریت می‌شود و بهتر از گذشته هم شده است.

محفوظی افزود: از مدیر کل جدید هم انتظار داریم که با همدلی به مانند گذشته اختیارات خود را تفویض تخصصی کند تا با این اعتماد‌سازی اداره امور این اداره به روزمرگی دچار نشود و مدیر کل با تمام توان در حوزه‌های کلان راه‌ها امور را مدیریت کند. همدان 2 خط راه‌آهن دارد و خط زنجان بیجار هم که عملیات اجرای آن اغاز شده است به این خط متصل خواهد شد.

وی گفت: بخشی از قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم نیازمند اصلاح است که باید با تعامل و همدلی و بهره‌مندی از نظر‌های کارشناسی همه کارشناسان و مهندسان فعال در این نظطام اطلاح شود تا امور مردم بهتر انجام شود.

محفوظی افزود: همچنین از معاون عمرانی استاندار همدان هم انتظار داریم که اجازه بدهند مدیر‌کل سابق راه و شهر‌سازی همدان مجدد به این اداره کل که خانه اصلی او است برگردد تا از توان و ظرفیت‌ها تخصصی او در این حوزه استفاده شود.

معاون استاندار همدان در هماهنگی امور عمرانی استان نیز در این مراسم اظهار داشت: با حضور فرزانه در اداره کل راه و شهر‌سازی استان برخی از گره‌های کاری این حوزه باز شد نمونه آن هم معطل ماندن راه آهن همدان تهران بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بخش عمده کار آن انجام شده بود اما باید مداوم پیگیری می‌شد تا به سرانجام برسد که با پیگیری فرزانه نتیجه داد.

محمود‌رضا عراقی افزود: ممتد جلسه‌های بازنگری طرح جامع برگزار می‌شود. تلاش کرده‌ایم که این طرح مبتنی بر نقشه‌های جدید تهیه شده بازنگری شود تا در سال‌‌های آینده در اجرا با مشکلاتی که قبلا وجود داشت مواجه نشویم. بازنگری طرح جامع همدان هم به موقع تمام می‌شود. همچنین عامل موفقیت مدیران را جذب همدلی و همکاری همه عوامل مرتبط در آن حوزه بر اساس توان و تخصص بیان کرد(ارشدیت و مرشدیت).

وی گفت: نباید در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای عجله کرد یا تعلل با خرج داد بلکه باید در زمان مناسب این طرح‌ها را به نتیجه کمی و کیفی رساند که طرح‌های حوزه راه‌و شهر‌سازی هم این خصوصیت را دارد.

فرهاد فرزانه مدیر‌کل سابق راه و شهر‌سازی همدان هم در سخنانی کوتاه از همکاری تلاش وهمدلی بین بخشی همکارانش در 2 سال فعالیتش در این حوزه تشکر کرد و گفت: هر فعالیتی در راه و شهر‌سازی استان همدان به موفقیتی منجر شده است نتیجه کار شبانه‌روزی همه همکاران بوده است رسانه‌ها هم با نقد منصفانه همیشه یاری دهنده این حوزه در استان بودند.

در این مراسم از فرهاد فرزانه مدیرکل سابق راه‌و شهر‌سازی استان تقدیر و حسن ربانی ارشد که معاون سابق فرزانه بود و قبل از این سمت هم مسئول حراست اداره کل بوده است به عنوان مدیرکل راه و شهر‌سازی استان معرفی شد فرهاد فرزانه هم بعد از 2 سال مدیریت راه وشهرسازی همدان به معاونت عمرانی استانداری همدان برگشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 23 آبان 97، کدخبر: 1875801، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
م.م77
این همه رهبری گفت اقا چند میلیون ادم چشمشون به مسکن کهره به وزیر سابق راه میگه ما تو این چنج سال یه دونه هم افتتاح نکردیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
بازم با همه نواقص خدا خیرش بده باعث و بانی این مسکن مهرو که اقلا خیلیا رو خونه دار کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین