پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۶۶۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
بنظر می رسد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی در نحوه مدیریت و همچنین جایگزینی افراد شایسته در سمتهای مدیریتی بخش مسکن تصمیم سریع و جدی را اتخاذ نماید تا به سرنوشت وزیر قبلی دچار نشود.

شعارسال: وزیر جدید راه و شهرسازی در ابتدای فعالیت خود در وزارتخانه در اقدامی مثبت کارگروهی را مامور بررسی مشکلات مسکن مهر و برنامه ریزی بخش مسکن نمود.

این کارگروه متشکل از معاون مسکن و ساختمان، مدیرعامل شهرهای جدید، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن (که فعلا سرپرست دارد)، سازمان بازآفرینی شهری و قائم مقام وزیر در مسکن مهر است که آخر هفته گذشته جلسه‌ای برگزار کردند؛ بعد از این جلسه آقای مظاهریان معاون ساختمان و مسکن اعلام کرد تا 10 روز دیگر پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی مسکن مهر را خواهیم داد .

هرچند اعضای کارگروه از افرادی هستند که مسئولیت مستقیم در مسکن مهر داشته و در 5 سال گذشته توانایی اتمام طرح مسکن مهر را نداشته اند اما اظهارنظر مظاهریان نشان میدهد حتی معاونان سابق آخوندی، به مشکل اصلی مسکن مهر که "مدیریتی" است و نه "مالی"، اشرافی ندارند! چون با طرح این سوال که "20هزارمیلیارد تومان بازگشت اقساط مسکن مهر چه شد؟" بخوبی جواب خود را دریافت می کنند.

گذشته از مسایل فوق اظهارنظر بدیع وزیر محترم در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی جای بسی شگفتی است؛ وی در جلسه فوق اعلام کرد "از ظرفیت استانداران برای تکمیل مسکن مهر استفاده خواهیم کرد"

جمله فوق شاید در نگاه اول جمله دقیقی بنظر برسد اما اخبار پشت پرده وزارت راه و شهرسازی خبر از پوست خربزه‌ای است که مسئولان مستقیم فعلی طرح مسکن مهر زیر پای اسلامی انداخته اند تا وی را نیز در طرح مسکن مهر ناکارآمد جلوه دهند.

خبر ها حاکی از آن است که قرار است تفاهمنامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و استانداران سراسر کشور امضا شود که مسئولیت مدیریت و اتمام پروژه مسکن مهر در هر استان به استاندار تفویض شده و وزارت راه و شهرسازی از مسئولیت خود در این خصوص سرباز زند!

این طرح که گفته می‌شود توسط مسئول مستقیم و 5 سال بازنشسته طرح مسکن مهر در وزارت راه و شهرسازی به اسلامی ارائه شده، آخرین تلاش برای تمام نشدن مسکن مهر در دولت دوازدهم خواهد بود.

گفتنی است مسئول مربوطه طی سالیان گذشته هربار وعده پایان مسکن مهر را داده و با وعده های دروغین یعنی پایان 93، پایان 94، پایان 95 ، پایان سال96 و ... هربار با بهانه ای از بار اتمام این طرح شانه خالی کرده است.

اوضاع به حدی در وزارت راه و شهرسازی بحرانی است که تا بحال ادعا شده بود تنها 100 هزار واحد از پروژه 2.5 میلیون واحدی مسکن مهر باقیمانده است؛ اما بتازگی این رقم به 500 هزارواحد نیمه کاره افزایش یافته است!

گفتنی است دولت نهم و دهم از 2.5 میلیون واحد فوق، با تحویل 1.5 میلیون واحد به مردم، 1 میلیون واحد باقیمانده را با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم تحویل داده بود که طی 5 سال گذشته دولت آقای روحانی نتوانست 30 درصد باقیمانده را تکمیل کند.

با این تفاسیر بنظر می رسد آقای اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی در نحوه مدیریت و همچنین جایگزینی افراد شایسته در سمتهای مدیریتی بخش مسکن تصمیم سریع و جدی را اتخاذ نماید تا به سرنوشت وزیر قبلی دچار نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 13آبان 1397 ، کدخبر: 2115646،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا این همه گروکشی برای کشور ایران اون هم با شعار برادری بعیده! چرا باید طرحی که این همه به نفع مردمه تا این حد براش دسیسه چیده بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین