پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه عصر امروز شورای اسلامی کار جلسه ای با معاونت روابط کار دارد گفت:بررسی «ترمیم دستمزد» یکی از موضوعاتی است که قرار است در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد.

شعارسال: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه عصر امروز شورای اسلامی کار جلسه ای با معاونت روابط کار دارد گفت:بررسی «ترمیم دستمزد» یکی از موضوعاتی است که قرار است در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار ، از برگزاری جلسه اعضای هئیت مدیره شورای اسلامی کار با معاونت روابط کار وزارت کار خبر داد و گفت:بررسی «ترمیم دستمزد» یکی از موضوعاتی است که قرار است در جلسه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دستمزد کارگران تنها 28 درصد هزینه های خانوار را تأمین می کند.دستمزدی که اکنون بر پایه ماده 41 قانون کار تعیین شده است تنها 28 درصد از هزینه های یک خانوار را تامین می کند.

خدایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دستمزد کارگران تنها کفاف حدود 30 درصد از مخارج معیشتی را می‌دهد گفت: متأسفانه مخارج یک خانواده عادی با دستمزد کارگران بیش از 2 میلیون و 500 هزار تومان تفاوت دارد.

عضو شورای عالی کار اضافه کرد: افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی بیش‌ از حد کالاهای اساسی موجب شده است تا قدرت خرید کارگران برای خرید اقلام مختلف به کمتر از یک‌سوم کاهش پیدا کند. اقشار کارگری چندان زیادخواه نیستند و فقط می‌خواهند دستمزد آن‌ها به میزان صعود نرخ تورم و گرانی کالاها افزایش پیدا کند، ولی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار گوش شنوایی در دولت و کارفرمایان پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه دستمزد کارگر تنها چهار درصد از هزینه‌های یک کارفرما را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: چرا بسیاری از کارفرمایان با وجود اینکه هزینه‌های سنگین‌تر از دستمزد کارگران را می‌پردازند در افزایش حقوق اقشار کارگری مقاومت می‌کنند و می‌گویند توانایی پرداخت حقوق بالاتر را ندارند؟گرانی کالاهای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون موجب شده است تا بیش از یک‌میلیون تومان بین دستمزد و سبد معیشتی کارگران در نه ماه ابتدای سال 1397اختلاف وجود داشته باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 28آذر 1397 ، کدخبر 1903062: ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین