پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
در حالی که هیچ طرح توجیهی ارائه نشده، برخی از املاک جمعیت هلال احمر با قیمت های بسیار پایین در حال واگذاری و فروش به افراد معلوم الحال است.

شعارسال:در حالی که هیچ طرح توجیهی ارائه نشده، برخی از املاک جمعیت هلال احمر با قیمت های بسیار پایین در حال واگذاری و فروش به افراد معلوم الحال است.

بعد از روی کار آمدن پیوندی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر، حاشیه های زیادی در این سازمان به وجود آمد؛ چند پیش بعد از انتصابات شائبه دار در یان سازمان برخی از مدیران به صورت دسته جمعی از سمت ها خود استعفا دادند.

اما این بار حاشیه های بیشتری گریبان این سازمان را گرفته است؛ در همین راستا خبرها حاکی از فروش برخی از دارایی های هلال احمر و تبدیل املاک و مستغلات این سازمان به پول است.

در همین راستا کمیسیون اقتصادی مجلس نیز چندین بار به این پرونده ورود داشته اما متاسفانه همچنان روند فروش املاک و مستغلات این سازمان ادامه دارد؛ ملک طالقانی، ملک ازگل، مهاباد، رشت و ... از جمله پرونده های باز فروش املاک در این سازمان است.

فروش املاک به خودی خود تنها مشکل این سازمان نبوده و روند قیمت گذاری این املاک مساله مهم تری است که از چشم برخی مدیران کنونی این جمعیت پنهان نمانده است. به عنوان مثال قیمت هایی که برای این املاک کارشناسی می شود بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار بوده است

در یک مورد بسیار عجیب قیمت گذاری یک ملک در سال 97 رقمی بسیار پایین تر از قیمت گذاری آن در سال 96 بوده این در حالی است که قیمت های منطقه مورد نظر رشد بالای 80 درصدی داشته اند.

برخی از این اختلافات قیمت گذاری حتی به 400 تا 650 میلیارد ریال هم در این املاک رسیده است؛ این موضوع حاکی از اخلال در روند قیمت گذاری این املاک دارد که در حالت خوش بینانه، نشانه سوء تدبیر و مدیریت و در حالت بدبینانه (با توجه به اینکه کارشناسی صورت گرفته در سال ۹۷، پایین تر از کارشناسی سال ۹۶ است) نیز نشانه ی اتفاق بسیار نامبارک و خطرناکی است که در هر دو حالت نیازمند آسیب شناسی و ورود جدی است.

لزوم ورود جدی به جلوگیری از این فروش امکلاک با قیمت های غیر واقعی به افراد خاص در شرایطی بیشتر مطرح می شود که این روند پیش از این در پروژه فروش ساختمان ازگل هم رخ داده بود؛ بررسی ها نشان می دهد این مشکلات و به هم ریختگی های مالی درباره خرید مواد اولیه، معاملات دارو، آفرهای شرکت های پخش، خرید خط تولید فیلترهای دیالیز و... هم وجود دارد.

نکته جالب توجه این است که رقم های اعلام شده به عنوان قیمت کارشناسی از سوی دو شرکت زیر مجموعه این سازمان کارشناسی شده اند و روند فعلی حاکی از آن است که انگیزه کافی در صیانت از اموال، دارابی ها و سرمایه های جمعیت وجود ندارد.

در چند ماه گذشته فروش و مشارکت در ساخت املاک در شرکت سرمایه گذاری هلال و زیرمجموعه هایش بدون هیچ هدف و برنامه مشخصی پیش می رود.

به طوری که در حالی ملک طالقانی با ازگل را برای فروش یا مشارکت گذاشته اند که به متولیان این سازمان هیچ گونه طرح توجیهی ارائه نشده است و مشخص نیست هدف از فروش این املاک چیست و در صورت فروش برنامه بعدی برای ایجاد ارزش افزوده با پول حاصل از معاملات چه خواهد بود.

با توجه به مشکلات به وجود آمده به نظر می رسد بهترین راه، ورود دستگاه های متولی به این مساله بوده به گونه ای که جلوی واگذاری های املاک این سازمان با قیمت های پایین تر از قیمت اصلی به افراد معلوم الحال گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 1دی 97، کدخبر: 1438424، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین