پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فیلتر دوده بر روی 50 اتوبوس شهری تهران نصب شده است، گفت: این فیلترها کارایی ندارد و به دلیل کاهش قدرت موتور ،رانندگان آن را از خودروی خود جدا می کنند.

شعارسال: محمد علیخانی روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای پنجم شهر تهران در جریان بررسی انتشار اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل شهری افزود: تاکنون فیلتر دوده بر روی 50 اتوبوس نصب شده و به دلیل کاهش قدرت موتور رانندگان خودشان فیلترها را از روی اتوبوس برداشته اند.

وی ادامه داد: شرکت خصوصی که اتوبوس های شهری را تامین و گارانتی می کند طی نامه ای مکتوب اعلام کرده اند که اگر این فیلترها بر روی اتوبوس نصب شود از گارانتی شرکت خارج می شود.

علیخانی با بیان اینکه قیمت قبلی نصب فیلتر دوده 70 میلیون تومان بود گفت: اگر بخواهیم با قیمت جدید بخواهیم برای 200 اتوبوس این فیلترها را نصب کنیم 200 میلیارد تومان هزینه دارد و می توان با این هزینه 20 اتوبوس جدید خرید.

وی ادامه داد: فیلتر دوده که سازمان استاندارد و محیط زیست برآن تاکید دارد مربوط به فیلترهای اصلی خود کارخانه است که متناسب با سوخت و شرایط اتوبوس ساخته و جاگذاری می شود و نه اینکه بعدا بخواهیم یک فیلتر دوده به اتوبوس اضافه کنیم.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح چرایی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها خطاب به علیخانی گفت: تشخیص اینکه فیلتر بگذاریم یا نگذاریم به عهده سازمان استاندارد است و آن‌ها گفتند اگر اتوبوسی فیلتر نداشته باشد اجازه شماره‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: اگر کسی می‌گوید اشتباه است باید مصوبه هیات دولت را درست کند.

به گفته پورسید آقایی، 38 فیلتر از 50 فیلتر نصب شده بر روی اتوبوس های شهری فعال است.

وی افزود: البته تعدادی از آن‌ها خراب شدند و تعدای دیگر از روی اتوبوس‌هایی که از تهران خارج شده اند، باز شدند.

 در پایان این بحث و با رای اعضای شورای شهر تهران مقرر شد که تامین اعتباری برای نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس ها از محل فروش اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل شهری تخصیص نیابد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2دی 1397 ، کدخبر: 83144192،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
اتوبوس نو خریداری کنید فیلتر دوده به چه دردی میخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین