پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تن کالای اساسی در کشور تامین و تدارک شده است، از توزیع ۱۴۷هزار تن روغن، برنج و شکر برای شب عید خبر داد.

شعار سال: یزدان سیف در نشستی خبری با بیان اینکه در ابتدای امسال نزدیک به ۲۰ میلیون تن کالای اساسی تامین و تدارک دیده شده است، گفت: تاکنون هشت و نیم میلیون تن از این کالاها مصرف و باعث شده آرامش نسبی در بازار ایجاد شود و اختلالی به وجود نیاید.

وی با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهارداشت: در این راستا حدود ۵۰ هزار تن برنج با رصد کمیسیون های تنظیم بازار استانی، حدود ۵۷ هزار تن روغن خام برای تولید روغن نباتی مردم و حدود ۴۰ هزار تن شکر برای شب عید توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در ادامه افزود: برنج هومالی تایلندی گرید A با قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان و گرید B با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار استان ها قرار می گیرد و قیمت این کالا در خرده فروشی ها در شورای اقتصاد هر استان تعیین می شود.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۰ هزار تن آرد از کشور صادر کردیم، گفت: امسال نیز مقادیر خوبی آرد از محل واردات موقت گندم از کشور صادر شده و ما باید ورود موقت گندم به کشور را تسهیل کنیم.

فاسد شدن ۲۰ هزار تن برنج در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی صحت ندارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فاسد شدن ۲۰ هزار تن برنج در انبارهای این کشور اظهار داشت: ما این عدد را تکذیب می کنیم و چنین مساله ای صحت ندارد.

وی گفت: در هر پروسه ای مقداری محصول فاسد و دورریز می شود که این اتفاق طبیعی است اما رقم ۲۰ هزار تن به هیچ عنوان واقعی نیست.

سیف افزود: در شرکت بازرگانی دولتی سالانه ۲۰ میلیون تن گندم، یک میلیون تن برنج و یک میلیون تن روغن وارد و خارج می شود بنابراین اینکه مقداری دورریز شود اتفاق غیرطبیعی نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ما امسال انبارهایمان را به پالت مجهز می کنیم تا دورریزمان کم شود ضمن اینکه ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز انبارها هزینه کرده ایم تا پرت محصول به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه تا سال های ابتدایی دولت جدید استاندارد مجازی برای اندازه گیری فلزات سنگین در برنج و حتی تاریخ مصرف آن وجود نداشت، گفت: با تصویب حد مجاز فلزات سنگین در سال ۹۲، دولت همه برنج هایی را که در گذشته وارد شده بود و در انبارها موجود بود و همچنین برنج های وارداتی را با استانداردهای جدید تطبیق داد و بر این اساس مجبور شدیم بخشی از برنج ها را از مصرف انسانی خارج کنیم و آنها را به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار دهیم.

بررسی کیفیت انواع نان‌ها

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی های انجام شده در حوزه نان کشور گفت: بر اساس بررسی ها صورت گرفته نان سنگک نمره ۸۶.۹، نان بربری ۸۵، تافتون ۸۳ و لواش ۸۴ از ۱۰۰ را کسب کرده اند.

سیف همچنین درباره اینکه گفته می شود قرار شده دولت قیمت خرید تضمینی گندم در بودجه را به ۱۷۰۰ افزایش دهد گفت: دولت تصمیمش را در این زمینه گفته و قیمت را نیز ۱۶۰۰ تومان اعلام کرده است.

وی درباره اینکه گفته می شود رئیس مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه به توافق رسیده اند، ادامه داد: در این زمینه از خود آنان سوال کنید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما برای سال آینده پروژه خرید تضمینی سال گذشته را ارزیابی کرده ایم و بر اساس آن فرمت هایی را برای استانداران، روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها و مسئولان غله هر استان فرستاده ایم.

سیف اضافه کرد: اواسط این ماه مقرر شده فراخوان خرید تضمینی داده شود تا میزان کیفیت، تجهیزات و اعتبارسنجی مالی برای خرید سال آینده انجام گیرد. قبل از ورود به فروردین و اردیبهشت ۹۸ با توجه به مقاطع برداشت در استان ها مراکز خرید گندم در آن مناطق استقرار خواهد یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تلاش می شود در نظام جدید خرید تضمینی پول کشاورزان سریع تر داده شود و هزینه های دولت نیز کاهش پیدا کند.

سیف با بیان اینکه در پروسه خرید سال گذشته ۵۰ درصد ارزش کالا به صورت نقد به کشاورزان پرداخت شد، گفت: مابقی بین یک ماه تا ۴۵ روز بعد از تحویل گندم به تولیدکنندگان پرداخت شد که گاهی بین هشت تا ۱۵ روز نیز در این زمینه تاخیر داشتیم.

به گفته وی، در حجم پایین خرید میانگین تاخیر در پرداخت ها ۲۸.۵ روز بوده که این عدد در حجم بالای خرید به ۳۶ روز رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 10 دی 97، کد مطلب: 4500197:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
حفظ امنیت غذایی در دوران تحریم از اولویت های اصلی کشوره و این مهم به خوبی داره انجام میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین