پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
ماه گذشته با رایزنی‌های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به کیلویی ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت و امروز هم با توافق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، قیمت خرید تضمینی گندم دروم نیز به کیلویی ۱۶۷۰ تومان رسید.

شعارسال:ماه گذشته با رایزنی‌های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به کیلویی ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت و امروز هم با توافق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، قیمت خرید تضمینی گندم دروم نیز به کیلویی ۱۶۷۰ تومان رسید.

دهم آذر ماه امسال عبدالمهدی بخشنده ، معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری با خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۶۰۰ تومان موافقت کرده است؛ این در حالی بود که پیش از این برخی رسانه‌ها از تثبیت قیمت ۱۵۴۰ تومانی برای این محصول استراتژیک خبر داده بودند اما رایزنی‌ها و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی جواب داد و قیمت این محصول به ۱۶۰۰ تومان رسید.

در آن زمان قیمتی برای خرید تضمینی گندم دروم اعلام نشده بود اما طی روزهای گذشته با توافق بین وزارت جهاد کشاروزی و سازمان برنامه و بودجه، نرخ خرید تضمین گندم دروم سال زراعی ۹۷-۱۳۹۸ کیلویی ۱۶۷۰ تومان توافق شده است که به زودی رسما ابلاغ خواهد شد.

البته با رایزنی‌های وزارت جهاد کشاورزی تغییراتی در افت مفید و غیرمفید گندم اعمال شده که این مسئله نیز به نفع کشاورزان تمام خواهد شد چرا که سال گذشته درصد و نسبت افت مفید و غیرمفید گندم برای خرید تضمینی از سوی دولت ۲ به ۱ بود که امسال به ۲ به ۴ تغییر کرده است و می‌تواند به ازای هر کیلوگرم گندم، ۳۰ تا ۴۰ تومان به سود کشاورزان تمام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین تاریخ انتشار8دی 97، کدخبر: 1217302 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین