پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴
lشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز گفت: مجوز طرح توسعه پالایشگاه شیراز به عنوان تازه ترین رویداد در حوزه انرژی استان صادر شده است.

شعارسال: امین عربی، چهارشنبه در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: بحث و جدل های بسیاری در این زمینه وجود داشت که عمده اختلاف در این زمینه به اختلاف بین محیط زیست و پالایشگاه بر سر زمین تحت مالکیت پالایشگاه و پارک بمو باز می گردد.

وی بیان کرد: البته توسعه پالایشگاه هیچ آسیبی به پارک بمو وارد نمی کند و هیچ خسارتی برای محیط زیست ندارد.

او اظهار داشت: با توجه به مشکلات این استان در حوزه انرژی، پالایشگاه شیراز این توانایی را دارد که حدود 40 درصد فرآورده های نفتی فارس را تامین کند.

عربی گفت: ما سایر نیازهای استان فارس را در حوزه انرژی از استان های دیگر تامین می کنیم که در صورت توسعه و اتصال استان به خطوط لوله فرآورده های نفتی، این مشکل نیز برطرف می شود.

وی ادامه داد: اگر این طرح توسعه، اجرایی شود می تواند فرآورده های نفتی فارس را به دیگر استان ها نیز منتقل کند و اگر اجرا نشود باید فرآورده های نفتی را به استان وارد کنیم.

**سه کنسرسیوم نفت و گاز در بخش خصوصی فارس شکل گرفته است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم در این نشست گفت: سه کنسرسیوم نفت و گاز در بخش خصوصی این استان شکل گرفته است.

کنسرسیوم، به اتحاد 2 یا چند شرکت برای شرکت در مناقصه یک پروژه معین گفته می شود، که در صورت برنده شدن در مناقصه، اجرای پروژه در قالب قرارداد با کارفرما و بر اساس شرایط مورد توافق بین اعضای کنسرسیوم انجام می شود.

عباس ابوقداره با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های خوب فارس در حوزه انرژی، افزود: یکی از وظایف اصلی اتاق بازرگانی تلاش برای روان سازی کسب و کار است و اتاق بازرگانی فارس اهتمام ویژه ای به این مهم دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته به دنبال این هستیم که یک نشست تخصصی در حوزه انرژی با محوریت ضرورت استفاده از شیوه های جدید حفظ انرژی در حوزه های بین المللی در اتاق بازرگانی فارس برگزار شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12دی 97، کدخبر:83156886 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
همه فکر و ذکر ما شده نفت که البته ما فقط همین نفت و داریم ولی باید به فکر باشیم وقتی این نفت تموم شد چه کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین