پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
محمدرضا تابش نماینده اردکان یزد در مجلس در مورد ویژگی های لایحه بودجه ٩٨گفت: سمت گیری لایحه بودجه با توجه به شرایط تحریمی و مقتضیات زمانی که در آن قرار گرفته ایم قابل قبول است، یعنی دولت بودجه ای اضطراری تدوین کرده است.
شعارسال: محمدرضا تابش نماینده اردکان یزد در مجلس در مورد ویژگی های لایحه بودجه ٩٨گفت: سمت گیری لایحه بودجه با توجه به شرایط تحریمی و مقتضیات زمانی که در آن قرار گرفته ایم قابل قبول است، یعنی دولت بودجه ای اضطراری تدوین کرده است .

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در این بودجه اضطراری، به معیشت و امنیت غذایی مردم، خنثی سازی تحریم‌ها که منافع ملی حفظ شود و نسبت به حفظ اشتغال موجود توجه شده است چراکه فرصت های شغلی زیادی با توجه به اینکه زنجیره تولید و تامین مواد دچار اختلال شده است از دست می رود.

این عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: البته بودجه‌های اضطراری هم دیده شده است که دیگر چاره‌ای نبوده است مثلا پیش بینی این است که اگر تورم با همین روند پیش برود تا آخر سال به بالای ۵٠درصد برسد ولی ما حقوق کارمندان را ٢٠درصد افزایش داده ایم که این افزایش نسبت به نرخ تورم ۵٠درصدی یعنی ٣٠درصد کاهش قدرت خرید مردم .

تابش تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم این لایحه بودجه ایده‌آل است اما باید با کلیات آن موافقت کنیم، در بخش تولید، تحرک در بخش مسکن، پرداخت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان اگر منابعی را ایجاد کردیم این موارد را در اولویت قرار دهیم، مسکن عرصه ای است که می تواند شغل های جانبی را راه بیندازد .

این نماینده اصلاح‌طلب با اشاره به جلسات و اولویت های سه فراکسیون سیاسی مجلس گفت: هر سه فراکسیون موضوع و دغدغه اولشان صرفا اقتصادی نیست بلکه اقتصاد سیاسی است یعنی هر سه فراکسیون بری این مسئله تاکید دارند که باید دیپلماسی به کمک مان بیاید که وضعیت اقتصادی مان بهبود یابد.

وی ادامه داد: ما باید از این اهرم در جهت تنش زدایی و عادی سازی روابط با کشورهای اروپایی و همسایه استفاده کنیم، باید از مجموعه ظرفیت های دیپلماسی مان در جهت افزایش فرصت های که منجر به ارتقا منافع ملی و شکوفایی اقتصاد کشور می شود استفاده کنیم .

این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: اگر ما بتوانیم درآمد سرانه مردم را بالا ببریم اولین کاری که باید انجام دهیم یکسان سازی نرخ ارز و‌جلوگیری از یارانه‌های پنهانی است که در بحث انرژی وجود دارد و فساد زیادی بر آن مترتب است.

وی خاطر نشان کرد: اگر دوستدار انقلاب، اعتلای نظام و حفظ ‌بقای نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم باید این دوسه جراحی مهم‌را انجام دهیم .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: ۱۶ دی 1397 ، کدخبر: 648162 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین