پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در 11 استان با آمار بالای طلاق اولویت‌بندی شده است و اکنون سامانه پیشگیری از طلاق در 16 استان راه‌اندازی شده است.

شعارسال: حبیب‌الله مسعودی فرید درباره آخرین اقدامات سازمان بهزیستی برای اجباری شدن مشاوره‌های قبل از ازدواج گفت: هنوز مصوبه قانونی در این زمینه نداریم اما اکنون آموزش‌های حین ازدواج تقریبا اجباری است و مدت زمانی که برای آن تعیین شده 6 ساعت است. این مدت زمان قبلا دو ساعت بود که اکنون به 6 ساعت تبدیل شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: از 6 ساعتی که برای مشاوره تعریف شده است، دو ساعت آموزش مسایل بهداشتی است که بر عهده وزارت بهدشت قرار دارد. دو ساعت موضوع‌های روانشناسی و ارتباط بین زوجین است که مسئولیت آموزش بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد و دو ساعت دیگر نیز مسایل اخلاق در خانواده و حقوق در خانواده است که بر عهده قوه قضاییه است.

او افزود: اجباری شدن مشاوره‌های حین ازدواج در استان البرز زودتر آغاز شده است. در شهر تهران نیز آغاز شده است و در سه استان دیگر هم در حال اجراست.

مسعودی فرید با بیان اینکه برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در 11 استان اولویت‌بندی شده است، گفت: استان‌های گیلان، مازنداران، خراسان رضوی، تهران، البرز، فارس، اصفهان، قم، مرکزی، کرمانشاه و خوزستان استان‌هایی هستند که آمار طلاق در آنها بالاست و برنامه‌های بهزیستی در این استان‌ها اولویت دارد.

وی اضافه کرد: استان‌هایی که از آنها به عنوان پرطلاق یاد شد، 85 درصد جمعیت کشور را از لحاظ جمعیتی در بر می‌گیرد که اگر برنامه‌های کاهش و کنترل طلاق در این استان‌ها اجرا شود، توانسته‌ایم 85 درصد جمعیت کشور را پوشش دهیم، علاوه بر این 5 استان دیگر از جمله لرستان، سمنان، قزوین و ایلام نیز پس از 11 استانی که ذکر شد در اولویت اجرای برنامه‌های کاهش طلاق هستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: سامانه الکترونیکی پیشگیری و مداخله برای کاهش طلاق در 16 استان پرآسیب کشور راه‌اندازی شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 18دی1397 ، کدخبر: 884411: www.pana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین