پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۵۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
فتاح می‌گوید: اگر در بودجه کمیته امداد تجدیدنظر نشود، سازمان ما با چالش روبرو خواهد شد لذا امیدوارم این بودجه در بررسی‌های مجلس ترمیم شود.پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی گفته بودجه کمیته امداد مانند همه دستگاه‌های دولتی در بخش حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش داشته اما غیر از این در بخش مددجویان که هدف کمیته امداد است، افزایش بودجه‌ای رخ نداده است. بودجه سال ۹۸ کمیته امداد دقیقاً همان بودجه سال ۹۷ است و نه زیاد شده و نه کم.

شعار سال: تعداد وزارتخانه‌ها و سازمان‌های منتقد لایحه بودجه ۹۸ یکی یکی افزوده می‌شوند. این روزها از مسئولان وزارتخانه‌ها گرفته تا روسای سازمان بیشتر از گذشته در مجلس حضور دارند و برای تغییر در بودجه سال آینده لابی می‌کنند. قاضی زاده هاشمی در انتقاد به بودجه وزارت بهداشت استعفا کرد. آذری جهرمی خبر داد که برنامه‌های او اصلا در بودجه سال آینده پیش‌بینی نشده است. مقام‌های نظامی و کمیسیون امنیت ملی از کاهش بودجه دفاعی گلایه کردند. روز گذشته پرویز فتاح نیز به جمع منتقدان بودجه‌ای اضافه شد. او گفته است رشد بودجه کمیته امداد با وجود قول قبلی متوقف شده است.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی به خبرنگار پارلمانی رویداد۲۴ گفته بودجه کمیته امداد مانند همه دستگاه‌های دولتی در بخش حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش داشته اما غیر از این در بخش مددجویان که هدف کمیته امداد است، افزایش بودجه‌ای رخ نداده است. بودجه سال ۹۸ کمیته امداد دقیقاً همان بودجه سال ۹۷ است و نه زیاد شده و نه کم.

او در پاسخ به اینکه با کاهش پول ملی و عدم افزایش بودجه چه آینده‌ای را برای کمیته امداد متصور است، گفته اگر در بودجه کمیته امداد تجدیدنظر نشود، پیش‌بینی می‌کنم سازمان ما با چالش روبرو خواهد شد. این دغدغه را به دوستان هم گفتم و امیدوارم این بودجه در بررسی‌های مجلس ترمیم شود.

رئیس کمیته امداد می‌گوید: قرار بر این بود که دولت، بودجه کمیته امداد را افزایش دهد اما همان ایام که داشتند بودجه را نهایی می‌کردند قیمت نفت با کاهش روبرو شد. اگر اشتباه نکنم بنا بود نفت را با قیمت بشکه‌ای ۵۷ دلار در بودجه ۹۸ لحاظ کنند که پس از سقوط قیمت نفت، رقمی کمتر از این در بودجه دیده شد لذا این موضوع باعث شد منابع و مصارف و برنامه‌ریزی دولت به هم بریزد و بودجه ما هم که قرار بود ۲۰ درصد رشد داشته باشد، منتفی شود.

فتاح می‌گوید: در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۲۷۵ هزار (معادل ۱۵ درصد) خانواد‌ه‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد بودند را خارج کردیم. یعنی ما برای اکثر این افراد شغل ایجاد کردیم یا وام‌هایی را در اختیار آن‌ها گذاشتیم که خودکفا شوند. هدف اصلی ما در کمیته امداد همین است که با برنامه‌ریزی مدون شده بتوانیم هر سال خانواده‌هایی را از پوشش کمیته امداد خارج و خودکفا کنیم. متاسفانه سال ۹۷ با اتفاقاتی که افتاد باعث شد کمی این برنامه به هم بریزد و ما مجبور شدیم که مددجویان خود را افزایش دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رویداد 24 تاریخ انتشار 18 دی 97، کدخبر: 161235، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
با همین رقم مشکلات را حل کنید مث اون کارگری که باهمه گرانی ها حقوقش اضافه نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین