پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در دانشگاه ها براساس ظرفیت های موجود تأکید کرد.
شعار سال: محمدرضا مردانی سرپرست دفتر انتصابات و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، ایثارگران همچنان در راستای حفظ و کارآمدی نظام با قدرت در عرصه های جهاد علمی، سنگرهای اقتصادی و سازندگی تلاش می کنند.

مردانی برتری علمی را یکی از مؤلفه های قدرت بر شمرد و خاطرنشان کرد: دانایی محوری، اساس موفقیت و پیشرفت کشورهاست که این امر پس از چهل سال تحریم و انحصار به لطف خدا و عنایات پروردگار شامل حال ملت ایران نیز شده و پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون جبهه مقاومت در دنیا شناخته شده است.

وی به برکات انقلاب اسلامی در روند توسعه آموزش عالی و امکان ادامه تحصیل و پیشرفت در این عرصه اشاره کرد و افزود: امروز توسعه آموزش عالی نعمت و دستاورد بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و با افزایش ظرفیت 20 برابری ایجاد شده، قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب نیست و از این بابت باید شکرگزار باشیم.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی یکی از چالش های آموزش عالی را توجه بیش از حد به دوره های نظری دانست و خاطرنشان کرد: نیاز جدی امروز آموزش عالی کشور ورود جدی به دوره های عملی است و این مطلب باید مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد و در حال حاضر چالش جدید اشتغال جوانان است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه مسأله محور گفت: این دانشگاه در اکثر نقاط کشور پایگاه های علمی موفقی ایجاد کرده و از این ظرفیت عظیم باید در راستای رفع نیازهای ملی، منطقه ای و محلی استفاده شود.

مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در دانشگاه ها براساس ظرفیت های موجود تأکید کرد و افزود: نباید تنها منتظر جهت گیری و برنامه ریزی دولت بمانیم، به عنوان نمونه واحد ورامین پیشوا که متشکل از اعضای هیأت علمی موفقی است، می تواند با برقراری تعامل سازنده با مسؤلان منطقه و تشکیل کارگروه های اندیشه ورزی، نیازها و مزایای نسبی منطقه را شناسایی و براساس مزیت های نسبی و شرایط حاکم، امکان مشارکت سازنده را بررسی کند.

وی ادامه داد: امروز در دنیا دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه کارآفرین هستند، تبدیل به دانشگاه های نسل چهارم که مشارکت مستقیم با صنعت دارند، شدند و در این سازوکار سازمان های بزرگ صنعتی با اندیشمندان مشارکت کرده و در این رویکرد نیازهای صنعت تأمین شده و تولید و اقتصاد رشد می کند.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید دانشجویانی تربیت کنیم که بعد از فراغت از تحصیل به کار و اشتغال در حرفه ای مشخص بپردازند و هم اکنون رویکرد دانشگاه حرکت به این سمت است.

وی جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه فرهنگ را تمرکز بر مؤلفه های انقلاب و تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حوزه علمی نیز کیفیت و ارتقاء از اولویت های اصلی است که روز به روز در حال پیش روی است و دانشگاه می تواند با رویکرد مهارت محوری و برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی به کمک صنوف مختلف بیاید.

مردانی با تأکید بر حاکم شدن مدیریت علمی بر پیکره دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با حضور عناصر برجسته ای همچون ولایتی و طهرانچی، بستر کار علمی فراهم شده و امیدوارم با مدنظر قراردادن نگاه تحولی، طرح های خوبی را شاهد باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 22 دی 97، کد مطلب: 13971022000661:www.farsnews.comr

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین