پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۴۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم‌شدن مقدمات ادغام رشته‌های علوم غیر‌پزشکی با رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه برای ارتباط بیشتر دانش و سلامت با یکدیگر خبر داد.

شعار سال: دکتر محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اعضای «دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی» و «دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی» که با حضور دکتر فرهاد ادهمی‌مقدم، مدیرکل توسعه آموزش علوم پزشکی برگزار شد، گفت: دبیرخانه آموزش رشته‌های علوم پزشکی برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است. این دبیرخانه‌ها، برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی آموزشی جهت توسعه رشته‌های علوم پزشکی از جمله بررسی سرفصل‌های دروس، بررسی امکانات موجود برای تاسیس رشته، گسترش مقاطع تحصیلات تکمیلی، بررسی هرم اعضای هیات علمی، برگزاری امتحانات، نظارت و ارزیابی و ... واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، در معاونت علوم پزشکی راه‌اندازی شده‌اند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل دبیرخانه‌ها را هسته اولیه‌ای در پیشبرد سیستم آموزش رشته‌های علوم پزشکی به صورت تخصصی عنوان کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه‌ها باعث رشد و پیشرفت و همچنین تغییرات مثبت در پروسه‌های رشته‌های علوم پزشکی خواهد شد.

نفر از تقسیم‌بندی دبیرخانه‌ها در پنج بخش «آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی»، «آموزش دندانپزشکی و تخصصی»، «آموزش داروسازی و تخصصی»، « آموزش پزشکی و تخصصی رشته‌های پزشکی» و «آموزش پزشکی عمومی» خبر داد و گفت: با این تقسیم‌بندی ارزیابی‌ها در هر دبیرخانه به صورت تخصصی انجام می‌شود و در نتیجه می‌توان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتری داشت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از چیده‌شدن مقدمات ادغام رشته‌های علوم غیر‌پزشکی با رشته‌های علوم پزشکی در معاونت علوم پزشکی خبر داد و گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی وجود رشته‌های مختلف در جوار یکدیگر است. دانشگاه آزاد اسلامی جایی است که دانش و سلامت می‌توانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال، در مورد ارتباط بین رشته‌های عمران و رشته‌های پزشکی می‌توان بر روی اتاق عمل، اتاق بیمار، معماری فضاهای بهداشتی و ... کارکرد. این امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است در حالیکه در سایر دانشگاه‌ها این دو رشته از یکدیگر منفک هستند.

نفر با اشاره به اینکه در دبیرخانه‌ها نیاز به نوآوری هست، بحث ادغام و همگرایی رشته‌های علوم پایه را مطرح کرد و گفت: رشته‌های علوم پایه باید فراتر از دانشکده‌های علوم پزشکی باشد و تربیت دانشجویان این رشته‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی نیز صورت گیرد، زیرا تربیت دانشجویان برخی از رشته‌ها مانند مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، ژنتیک، آناتومی، روانشناسی بالینی و ... در محیط بیمارستان‌ها باعث آشنایی آنها با وضعیت بیماران می‌شود.

او در جمع اعضای «دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی» و «دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی» توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه آزاد اسلامی، کمک به پیشرفت کشور برشمرد و گفت: باید زمانی برسد که همه نگاه‌ها در رشته‌های علوم پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی باشد و این رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بدرخشند و اعتبار محسوب شوند.

در این نشست‌ها برخی از اعضا به عنوان دبیر برای دبیرخانه‌های «دبیرخانه آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی» و «دبیرخانه آموزش داروسازی و تخصصی» نامزد شدند تا به عنوان هماهنگ‌کننده بین دفتر توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی و اعضای دبیرخانه انتخاب شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 3 آذر 96، کد مطلب: 309374: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین