پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اگر من رئیس فدراسیون بودم، اصلاً از ابتدا چنین قراردادی را با کی‌روش نمی‌بستم.

شعارسال:رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اگر من رئیس فدراسیون بودم، اصلاً از ابتدا چنین قراردادی را با کی‌روش نمی‌بستم.

 داریوش مصطفوی درباره شرایط کنونی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظر من، هنوز تیم نشده‌ایم و حفره‌های بین دفاع و هافبک و همچنین خط‌‌میانی و حمله زیاد است. شاید تیم‌‌های ضعیف نتوانند از این ضعف‌ها استفاده کنند اما قطعاً تیم‌های بزرگ می‌دانند که چگونه از این حفره‌ها بهره ببرند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: درست است که ما در دو بازی هفت گل به ثمر رسانده‌ایم و حتی می‌توانستیم این آمار را به عدد ۱۰ هم برسانیم اما ما روی حرکت تیمی گل نمی‌‌‌زنیم و این گل‌‌ها بیشتر روی ضعف تیم‌های حریف زده شده است.

وی درباره مقایسه تیم ملی حاضر در جام ملت‌ها و تیم ایران در جام جهانی گفت: کلاً در آسیا تیم‌ها چه از نظر طراحی حمله و سازماندهی دفاعی بسیار ضعیف‌تر از سطح تیم‌هایی هستند که در جام جهانی بازی‌ می‌کنند به همین خاطر شرایط بازی تیم‌ ملی در این بازی‌ها با مسابقات جام جهانی متقاوت است. نه فقط ما، بلکه ژاپن و کره نیز چنین حریفانی در مرحله گروهی دارند. در این شرایط تنها چند تیم می‌مانند که در شمار تیم‌های سطح بالای مسابقات به‌شمار می‌آیند.

مصطفوی در مقایسه تیم ملی حاضر در بازی‌های امسال با ۲۰ سال قبل و زمانی که ایران در مسابقات ۱۹۹۶ حضور پیدا کرده بود، گفت: به عقیده من در مجموع، تیم‌های آن زمان برتر از تیم‌های کنونی نبودند اما برخی تیم‌ها مثل عربستان و امارات شرایط بهتری نسبت به الان داشتند و همان‌ها هم در پایان به فینال مسابقات رسیدند.

وی درباره برگزاری مسابقات در کشور امارات بیان کرد: برای ما زیاد فرقی نمی‌کند که در کدام کشور بازی کنیم. به هرشکل در روزهایی که ما در داخل کشور با خودمان درگیر بودیم، کشورهایی مثل عربستان و کره و چین بیشتر از ما کار کردند و این را نمی‌توان انکار کرد. من معتقدم که برگزاری مسابقات در هر نقطه آسیا برای ما مثل رقابت‌هایی بومی و محلی است. در حالی‌که اگر مسابقات در سطح جهانی باشد و در قاره‌ای دیگر برگزار شود، همه چیز تغییر می‌کند.

مصطفوی درباره احتمال رفتن کی‌روش از تیم ملی خاطرنشان کرد: اگر من رئیس فدراسیون بودم، اصلاً از ابتدا این قرارداد را نمی‌بستم. البته به‌نظر من فدراسیون کنونی در عملی انجام‌شده قرار گرفت و قرارداد اصلی به‌خاطر مدیریت ضعیف کفاشیان بود که می‌خواست پشت نتایج کی‌روش مخفی شود. در کشور ما به یک مربی داخلی اجازه داده نمی‌شود که بیش از یک سال مربی تیم باشد. در حالی که الان هشت سال است که به کی‌روش چنین فرصتی داده شده است. به نظر من، حتی اگر متن قرارداد کی‌روش در رسانه‌ها هم منتشرشود، او در پایان، از ایران نمی‌رود و مشغول سیاه‌کردن جامعه فوتبال است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: البته این از ضعف وزارت ورزش هم ناشی می‌شود. برخلاف گفته‌های کی‌روش که می‌گوید وزارت ورزش مخالف حضور اوست، وزارت ورزش هم می‌خواهد ضعف‌های خود را با توجه به علاقه‌مندی مردم به کی‌روش مخفی نگه دارد. اما امثال من که در فوتبال بوده‌ایم متوجه می‌شویم که کی‌روش کاری برای فوتبال ما نکرده است و اثر مربیان ما در این فوتبال و این تیم خیلی بیشتر است. ما می‌توانیم از مربیانی استفاده کنیم که هزینه‌ای یک‌پنجم کی‌روش دارند اما از او اثرگذارتر هستند.من که در بدنه این فوتبال بوده‌ام می‌دانم چقدر رسانه‌ها به‌خصوص رادیو و تلویزیون و برنامه‌هایی مثل ۹۰ در حمایت از او فعالیت کرده‌اند.

مصطفوی در خاتمه درباره شانس قهرمانی ایران در مسابقات گفت: در فوتبال آسیا چیزی قابل پیش‌بینی نیست و کمتر تیمی می‌تواند در نتیجه‌گیری ثبات داشته باشد. اما فکر می‌کنم که تیم‌های ژاپن، ایران، عربستان و کره‌جنوبی به ترتیب شانس بالایی برای فتح جام خواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار23دی 97، کدخبر: 351787، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین