پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
رئیس موزه هنرهای معاصر تهران می‌گوید: تعداد آثاری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد و شرایط نمایش در ایران را ندارند، زیاد است، اما فقط دو اثر از آنها شاخص و منحصر به فرد هستند که یکی از آنها متعلق به «فرانسیس بیکن» و دیگری «گابریل رنار» است. احسان آقایی درباره آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر که قابل نمایش نیستند، گفت: آثار موزه هنرهای معاصر چند دسته هستند؛ دسته‌ای از آثار منحصر به فرد هستند که فقط در ایران وجود دارند. دسته‌ای دیگر نسخه‌دار هستند که این آثار در نقاط دیگر دنیا نیز وجود دارد، بخش عمده‌ای از کارهای پیکاسو که در گنجینه موزه وجود دارند، نسخه‌دار هستند و نمی‌تواند خیلی مخاطب جذب کند.

شعار سال: احسان آقایی درباره آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر که قابل نمایش نیستند، گفت: آثار موزه هنرهای معاصر چند دسته هستند؛ دسته‌ای از آثار منحصر به فرد هستند که فقط در ایران وجود دارند. دسته‌ای دیگر نسخه‌دار هستند که این آثار در نقاط دیگر دنیا نیز وجود دارد، بخش عمده‌ای از کارهای پیکاسو که در گنجینه موزه وجود دارند، نسخه‌دار هستند و نمی‌تواند خیلی مخاطب جذب کند. حتی مجسمه زیبایی که با عنوان «میمون و بچه» می‌شناسیم، نسخه‌دار است و نمونه‌ آن در نقاط دیگر دنیا نیز وجود دارد. وی افزود: اثر «نقاش و مُدلش» پیکاسو جزو مجموعه‌های منحصر به فرد است که فقط در موزه هنرهای معاصر تهران وجود دارد که به دوره‌های شاخص و خاکستری پیکاسو معروف است و می‌تواند جزو آثاری باشد که گردشگران خارجی به خاطر آن به ایران سفر کنند.

رئیس موزه هنرهای معاصر اضافه کرد: نقاشی جکسون پولاک (نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی)، «نقاش و مدلش» پیکاسو، کار سه‌لته فرانسیس بیکن، «طبیعت بی‌جان و باسمه ژاپنی» اثر پل گوگَن و کاری هم از گابریل رنار جزو کارهای منحصر به فرد موزه هنرهای معاصر تهران هستند. آقایی درباره اینکه افکار عمومی معتقدند بسیاری از آثاری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد، قابل نمایش نیست، توضیح می‌دهد: فرهنگ کشور ما خطوط قرمزی دارد که برخی تصاویر در عرف جامعه‌ پذیرفته شده نیست. اما برخلاف آنچه در افکار عمومی هست و آن را مطرح می‌کنند، تعداد کارهای ارزشمند و قابل نمایش در گنجینه زیاد نیست. مابقی کارهایی که در ایران قابل نمایش نیستند، جزو آثار نسخه‌دار هستند که مشابه آنها در کشورهای دیگر وجود دارد و می‌توان با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی آنها را دید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 25 دی 97، کدخبر: 3486169، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین