پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصتی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها، مراکز هنری و موزه‌ها اختصاص دهند. ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی نمایشگاه‌ها که در این ایام برقرار هستند.
شعارسال:تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصتی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها، مراکز هنری و موزه‌ها اختصاص دهند. ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی نمایشگاه‌ها که در این ایام برقرار هستند.

خانه هنرمندان ایران

شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران نخستین سالانه‌ خود را با نام «فرصت» در همراهی با انجمن‌ها و هنرمندان تجسمی ایران برگزار می‌کند. این سالانه با هدف برپایی نمایشگاه، نشست تخصصی و فروش آثار هنرمندان تجسمی از۱۴تا۲۸دی در گالری‌های خانه هنرمندان ایران و سالن استاد امیرخانی برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی با حضور هنرمندان و گروهی از اعضای انجمن‌های خوشنویسان ایران، تصویرگران ایران، هنرمندان سفالگر، عکاسان ایران، هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، هنرمندان نقاش ایران و طراحان گرافیک اجرا می‌شود. نمایشگاه «فرصت» جمعه (۱۴ دی ماه) ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۸ دی میزبان علاقه‌مندان است.

گالری بوم

عصر ۱۴ دی‌ ماه مجموعه‌ای دیده‌نشده از آثار نقاشی‌ ۵۰ سال اخیر منوچهر نیازی، هنرمند هشتاد و یک ساله برای نخستین بار در گالری بوم به تماشا درمی‌آید. نیازی می‌گوید نقاشی‌هایش را با الهام از موسیقی کلاسیک بتهوون و چایکوفسکی خلق می‌کند و منظره‌های نرم را با شنیدن شوبرت می‌آفریند.

نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر نیازی عصر جمعه چهاردهم دی ماه آغاز به کار می‌کند و حدود دو ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) به نمایش عموم خواهد بود. تمامی آثار به نمایش درآمده در گالری بوم در زمره گنجینه این گالری است و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد. گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است.

گالری ایده پارسی

«آن»عنوان نمایشگاه خوشنویسی است که در گالری ایده پارسی به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه ۲۳ اثر از آثار خوشنویسی سید علیرضا مطلبی به نمایشدرمی‌آید.

نمایشگاه خوشنویسی«آن» روز جمعه، ۱۴ دی‌ماه ساعت ۱۶ در گالری ایده پارسی افتتاح و تا روز ۱۹ دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، کوچه الله وردی آذر، پلاک ۲۸ قرار دارد.

گالری آس

نمایشگاه آثار الیانا شمس لنگرودی با نام «تو هم می‌بینی همونی که من می‌بینم؟ » در گالری آس برگزار می‌شود.

این نمایشگاه ۱۴ تا ۱۹ دی‌ ماه در گالری آس به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی شماره ۱۸۳۱ برقرار است؛ علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۴ به این گالری مراجعه کنند.

محمد شمس لنگرودی درباره آثار دخترش می‌نویسد: «...در کار او فیل غول معصومی است که بر چهارپایه بچه‌ها می‌نشیند. اردک از باران به چتری پناه می‌برد که ابر همزاد اوست. فضانوردان از اعماقِ آسمانی سرنگون شده، از اعماق زمین، به زمینی نامطمئن صعود می‌کنند که ماشین‌هایش بر سطحی لغزنده قرار دارند...»

فرهنگ سرای سرو

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی «دوربین. نت» ۱۱ تا ۲۱ دی‌ ماه در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

گالری آ

«‌در پرانتز» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه گروهی گالری آ است اگرچه تصمیمی برای تبعیت از قوانین رایج در نمایشگاه‌های گروهی ندارد و جمع و هم آیی «فردیت» است. فردیتی با گام هایی آهسته به سوی اجتماع. این نمایشگاه روز جمعه ۱۴ دی ساعت چهار عصر افتتاح شده و تا روز دوشنبه ۲۴ دی ماه ادامه خواهد داشت.

گالری آ در خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت واقع است.

موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند رابه مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد کهبه دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسوولانموزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

باغ موزه قصر

نمایشگاه بین المللی پوستر آب با عنوان «به رنگ حیات»، عصر پنجشنبه (سیزدهم دی ماه) ساعت ۱۵ با حضور هنرمندان، مسوولان و علاقمندان در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ‌موزه قصر افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۴۸ پوستر از هنرمندان کشورهای ایران، آمریکا، لهستان، پرو، سوییس، کره جنوبی، کنیا، چین، یونان، اکوادور، روسیه، اندونزی، فلسطین، فرانسه، مکزیک، اوکراین و اکوادور به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۲۰ دی ماه به باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان پلیس، میدان پلیس، باغ موزه قصر، گالری ملک الشعرای بهار مراجعه کنند.

گالری گلستان

گالری گلستان نیز ۱۴ دی‌ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مهوش جورابچی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا چهارشنبه (۱۹ دی‌ماه) برقرار خواهد بود.

نگارخانه دانشجو

نمایشگاه نقاشی هنرجویان بهزاد شیشه‌گران با عنوان «قلمه» و با موضوع درخت، در نگارخانه «دانشجو» دانشگاه تهران واقع در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران شده است. این نمایشگاه شامل ۵۶ اثر با تکنیک‌های مختلف از ۹ هنرجو بهزاد شیشه‌گران است. موضوع پروژه «درخت» بوده و این ۹ هنرجو برای اولین بار است که به موضوع درخت پرداخته‌اند و بین ۲۵ تا ۵۰ جلسه سه ساعته این پروژه را پیش برده‌اند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۰ دی همه روزه غیر از جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ به نگارخانه دانشجو به نشانی خیابان ۱۶ آذر، پایین تر از خیابان ادوارد براون، شماره ۱۶، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران مراجعه کنند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار13دی 97، کدخبر: 97101206893،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین