پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چابهار با توجه به همجواری با آبهای آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

شعارسال: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چابهار با توجه به همجواری با آبهای آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

 محمدعلی طهماسبی جمعه شب در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: دمای هوای چابهار، خاک حاصلخیز، نوع تابش و درجه حرارت این شهرستان با سایر نقاط کشور متفاوت و بهترین موقعیت برای کشت های گلخانه ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را دارد.

وی بیان کرد: دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه به‌ وجود آورده است و می توان علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی از کشورهای دنیا نظیر هلند، اسپانیا و ترکیه با حدود 40 هزار هکتار گلخانه به عنوان قطب‌ های کشت گلخانه ‌ای دنیا مطرح هستند ولی قابلیت چابهار را ندارند.

وی بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، صدور مجوز برای اجرای طرح های کشاورزی و شیلاتی، توجه بیشتر به حل مشکلات کشاورزان و اختصاص اعتبار برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان بویژه سواحل مکران تاکید کرد.

طهماسبی تصریح کرد: زمینه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسط سرمایه گذاران وجود دارد و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز آماده هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی است.

 نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 29دی 1397 ، کدخبر:83175649 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
باتوجه به اینکه ایران با وجود فصول متنوع کمتر ضرورت ایجاد گلخانه ها را احساس نموده ولی در سال های اخیر با حضور خیل عظیم دانش آموختگان کشاورزی، به یک باره خلاء استفاده از روش های نوین کشاورزی احساس گردید. دیگر، هدر دادن اراضی مستعد کشاورزی و منابع اصلی تولید همچون آب و زمین و پیروی از روش های سنتی کشاورزی جواب گوی نسل جدید تولیدکنندگان نبود. از این رو رفته رفته اصلاح روش های سنتی که عمده اشکال زیربنایی کشاورزی ما محسوب می گردد در دستور کار سیاست گذاران قرار گرفت. طولی نکشید که ایزولاسیون انهار و آبیاری تحت فشار جای خود را در کشاورزی صنعتی باز نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین