پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
بررسی آمار تجارت خارجی در مدت 9 ماهه 97 (منتهی به آذر) نشان داد که ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در این مدت به رقم سه میلیارد و 71 میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 37 درصدی را ثبت کرد.

شعارسال: بررسی آمار تجارت خارجی در مدت 9 ماهه 97 (منتهی به آذر) نشان داد که ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در این مدت به رقم سه میلیارد و 71 میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 37 درصدی را ثبت کرد.

 جداول آماری گمرک ایران نشان می دهد، ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در مدت مورد بررسی سهم 9.2 درصدی از کل ارزش صادرات غیرنفتی را از آن خود ساخت.

همچنین در این مدت، ارزش صادرات غیرنفتی به رقم 33 میلیارد و 358 میلیون دلار رسید که در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته رشد 5.4 درصدی را نشان می دهد.

مجموع صادرات وزنی 9 ماهه امسال، 86 میلیون و 940 هزار تن بود و نسبت به مدت مشابه پارسال (88 میلیون و 719 هزار تن)، افت 2 درصدی داشت.

** محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد

براساس آمار گمرک ایران، در 9 ماهه امسال یک میلیارد و 250 میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج صادر شد که از نظر ارزشی سهم 3.7 درصدی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص داد.

میزان صادرات محصولات نیمه تمام این اقلام نسبت به 9 ماهه پارسال رشد 39 درصدی داشت .

** سهم 1.7 درصدی سنگ آهن از ارزش صادرات

بررسی آمار 9 ماهه نشان می دهد که در 9 ماهه امسال ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن 578 میلیون دلار بود که 1.7 درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی در این دوره را به خود اختصاص داد.

ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال افت 29 درصدی دارد.

** ارزش 652 میلیون دلاری صادرات گچ، آهک و سیمان

آمارهای گمرک در این مدت نشان می دهد، در زمینه صادرات نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، آهک و سیمان 652 میلیون دلار جذب ارز صورت گرفت که سهم 2 درصدی از کل ارزش صادرات 9 ماهه امسال را به خود اختصاص دادند.

ارزش صادرات اقلام یاد شده در دوره این گزارش نسبت به 9 ماهه 96 ( منتهی به آذر) رشد چهار درصدی دارد.

 مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در مدت 9 ماهه امسال بیش از هفت میلیارد و 288.1 میلیون دلار ثبت شد، که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی دارد.

همچنین میزان وزنی صادرات معدن و صنایع معدنی در مدت این گزارش افزون بر 44 میلیون و 721.5 هزار تن است که در مقایسه با 9 ماهه پارسال 10 درصد کاهش نشان می دهد.

میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در این دوره بیش از 22 درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و از نظر وزنی هم سهم 51 درصد از کل را داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1 بهمن1397 ، کدخبر:83178661 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین