پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: برای طرح توان افزایی روستاها، تاکنون 300 شرکت در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است.

شعارسال: سیدابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از طرح هادی روستای جوانمرد از توابع بخش سیمینه بوکان در مصاحبه اختصاصی اظهار کرد: با توجه به اینکه 59 درصد مشکلات پیش روی روستائیان کشور مساله اقتصاد و اشتغال است، از این رو طرح توان افزایی با هدف اشتغالزایی در روستاها از طریق خودمشارکتی و ارائه تسهیلات دولتی برای روستائیان به اجرا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طرح توان افزایی روستاها از جامع ترین و بهترین طرح ها برای تواناساختن روستائیان است، اظهار کرد: بر اساس این طرح چنانچه روستاهای با جمعیت بیشتر از 25 خانوار اقدام به راه اندازی شرکت تعاونی روستایی کنند، به ازای تعداد سهامدار، تسهیلات دولتی به آنها پرداخت خواهد شد.

وی گفت: سقف تسهیلات پرداختی برای شرکت های تعاونی با 25 خانوار سهامدار هفت هزار و 500 میلیارد ریال است.

رضوی افزود: 40 درصد هزینه تاسیس شرکت تعاونی از طریق آورده سهامدار و 60 درصد از طریق ارائه تسهیلات دولتی تامین می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هر چه تعداد سهامداران بیشتر باشد، میزان وام پرداختی نیز افزایش می یابد، اظهار کرد: کارمزد این تسهیلات برای روستاهای مرزی صفر و برای سایر روستاها حدود پنج درصد است.

رضوی اضافه کرد: روستائیان متقاضی تاسیس شرکت تعاونی روستایی باید طرح های خود را از طریق استانداری و فرمانداری به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ارسال کنند تا در کمتر از یک ماه از مزایای این تسهیلات برخوردار شوند.

وی افزود: طرح هایی که روستائیان می توانند برای اشتغال پایدار اجرا کنند، شامل دامداری، صنایع تبدیلی، صنعت گردشگری و شغل متناسب با توانایی آنها می باشد به شرطی که این شغل، شغل پایدار در روستا ایجاد کند.

وی ادامه داد: تاکنون در هیچ دولتی چنین برنامه ای برای روستائیان اجرا نشده است که در آن روستائیان بدون وثیقه و تنها با کارت یارانه و یا زمین ملکی قادر باشند به عنوان ضامن آن را ارائه کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان بوکان سفر کرده است.

ادای احترام به شهدای شهرستان بوکان و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های رضوی در سفر به این شهرستان است.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395، کد خبر: (5361121) 82093322، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین