پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
دنياي ديجيتال و فناوري‌هاي نوين هر روز با روندي فزاينده، امكانات و دستاوردهاي جديدي را در مقابل انسان قرار مي‌دهد كه هركدام از آن‌ها بخشي از زندگي انسان را دستخوش تغيير قرار مي‎دهند، که از آن جمله می‌توان به خلق کسب و کارهای نوین در جهان اشاره کرد.به همین منظور با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتالی در جهان، ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمند سازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ در گزارشی سعی داشته است، که به بررسی این موضوع در قالب خلق کسب و کارهای نوین در رابطه به استقبال جمعیت جهان به شبکه‌های اجتماعی بپردازد.

شعار سال: اینترنت برای مصارف محتوای ویدئویی، استفاده از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آنلاین برای خریدوفروش، برقراری ارتباط و تبادل داده است. از سوی دیگر كشورهاي دنيا تلاش دارند تا از اين رهاورد عرصه ديجتالي شدن بيشترين بهره را ببرند و هركدام سهم بيشتري از اقتصاد ديجيتال را به خود اختصاص دهند.

به همین منظور با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتالی در جهان، ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمند سازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ در گزارشی سعی داشته است، که به بررسی این موضوع در قالب خلق کسب و کارهای نوین در رابطه به استقبال جمعیت جهان به شبکه‌های اجتماعی بپردازد.

تأثیر ظهور و نفوذ شبکه‌های مجازی در کسب و کار

یکی از قابليت‌هاي نوظهور اخير فضاي کسبوکارهاي گوناگون، ظهور و نفوذ شبکه‌های مجازی است که علاوه بر اینکه خود، بخش قابل توجهی از ارزش برند شرکت‌های فعال در اقتصاد دیجیتال را تصاحب کرده‌اند، به طرز قابل توجهی بر هم زننده معادلات در کسب‌وکارهای مختلف نیز شده‌اند.

پلتفرم‌های اجتماعی در سطح جغرافیایی در حال رشد و افزايش هستند

براساس شكل زير در سال 2016، 2.8 میلیارد نفر، یعنی بیش از یک سوم جمعیت جهان به پلتفرم‌ شبکه‌های اجتماعی، متصل بوده‌اند. براساس آمارهاي موجود مي‌توان دريافت كه پلتفرم‌های اجتماعی به‌سرعت و در سطح جغرافیایی گسترده‌ای در حال رشد و افزايش هستند و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است.

همچنین آنچه بیش از پیش توجهات را به خود معطوف کرده است، استفاده از این پلتفرم‌ها جهت انجام کسب‌وکارها است. پلتفرم، یک مدل کسب‌وکار plug-and-play است که به شرکت‌کنندگان بسیاری (مشتریان و تولیدکنندگان) اجازه می‌دهد به آن متصل شده، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به خلق و مبادله ارزش بپردازند.

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال 2016 در کشورهای منتخب

نکته حائز اهمیت در رابطه با این پلتفرم‌ها آن است که موفقیت یک پلتفرم دیجیتال به اکوسیستم خارجی آن وابسته است. اتصال و کاربرد راحت، میزان جذابیت پلتفرم برای کاربران (مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) و جریان افزایش همکاری و خلق ارزش ایجادشده از طریق آن پلتفرم، از جمله فاکتورهای تعیین‌کننده موفقیت یک پلتفرم محسوب می‌شود. پلتفرم‌های دیجیتال با مدل‌های کسب‌وکار متنوع در بسیاری از صنایع تجاری و خدماتی کاربرد دارد.

این پلتفرم‌ها در قالب مصارف گوناگونی چون تبلیغات، اشتراک‌گذاری ـ آبونمان، فریمیم(Freemium) (اپلیکیشن رایگان)، معاملات و پرداخت امروزه در حال استفاده هستند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت معاونت علمی ریاست جمهوری تاریخ انتشار 2 بهمن 97، کدخبر: 41713، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
اگه فیلترینگ گند نزنه توش برای کسب و کار نوین بسیار عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین