پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
فناوری‌های دیجیتال مبنای بسیاری از تحولات در حال و آينده خواهد بود. ظهور فناوری‌های دیجیتال می‌تواند موجب نوسان در شدت رقابت میان شرکت‌ها، تحولات قابل توجه در صنایع، اجبار شرکت‌ها به تدوین راهبردهای شفاف، توسعه قابلیت‎های جدید و تحول در فرهنگ سازمانی آن‌ها شود.

شعار سال: ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی با توجه به اثر گذاری ظرفیت های اقتصاد دیجیتال در کشور بر آن شد تا در گزارشي روند رو به رشد توسعه اقتصاد ديجيتال و ظرفيت‌هاي اين حوزه در دنيا به ويژه در كشورهاي در حال توسعه را مورد بررسي قرار دهد، که در زیر به آن میپردازیم.

شاخه‌های فناوری‌های دیجیتال را بیشتر بشناسیم

توسعه و تأثیر این فناوری امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست؛ از جمله فناوری‌های دیجیتال درحال ظهور، فناوری اینترنت اشیاء است؛ که شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف، در حال سرمایه‌گذاری بر روی آن هستند.

از سوی دیگر حرکت به سمت تحلیل پیشرفته داده‌ها از طریق هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین از دیگر موضوعات قابل توجهی است، که همراه با اینترنت اشیاء، توجهات بسیاری را در سطح سیاستگذاری و کسب‌وکار به خود جلب کرده است. سرعت رشد و تغییر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به قدری سریع است که جهان حاضر را با تحولات گسترده‌ای همراه کرده و بسیاری از فعالیت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. در حال حاضر، سرعت رشد مصرف اینترنت و تلفن همراه بیش از هر زمان دیگری است.

شکل زیر روند نفوذ اینترنت و تلفن همراه را طی سال‌های 2016 تا 2021 نمایش می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌شود اینترنت با رشد سالیانه 5.7 درصد و تلفن همراه با رشد 3.7 درصدی طی این سال‌ها همراه خواهد بود و هر دو یک روند صعودی قابل توجهی را طی خواهند کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار 4 بهمن 97، کد مطلب: 41767:www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین