پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
صنعت فناوری بیشتر نیازمند کیمیاگران اجتماعی‌ای(متخصصان علوم انسانی که می‌توانند به‌صورت حرفه‌ای و علمی با توجه به معیارهای موجود در علوم انسانی، شبکه‌های اجتماعی و روابط مجازی را مدیریت کنند) اند که آن‌ها را به مشتریانشان متصل کرده و پیشرفت‌های آنان را محسوس و ثمربخش کنند.

شعارسال: فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی بیش‌ از پیش در حال پیوستن به نیروی کار حوزه‌ فناوری به نسبت فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های مهندسی اند. در فاصله‌ بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میزان رشد رشته‌های علوم انسانی که به صنعت فناوری ورود پیداکرده‌اند نسبت به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر نزدیک به ۱۰% بیشتر بوده است. شرکت‌های کامپیوتری و شبکه بیشترین میزان جذب فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی را –۳۸% از تمام نیروی‌های فارغ‌التحصیل علوم انسانی مشغول در صنعت فناوری- داشته است.

داستان طرح روی جلد این ماه فوربس توجه بسیاری به رشد و توجه قابل توجه رشته‌های علوم انسانی در فناوری- صنعتی که به‌صورت گسترده‌ای تکیه بر استعدادهای رشته‌های مهندسی خود دارد- می‌پردازد. جورج اندرس نویسنده‌ این مطلب نوشته است: "هر چه بیشتر کدنویس‌ها بی‌باکانه سعی در تغییر جهان دارند، به همان اندازه و چه‌بسا بیشتر نیازمند کیمیاگران اجتماعی‌ای(متخصصان علوم انسانی که می‌توانند به‌صورت حرفه‌ای و علمی با توجه به معیارهای موجود در علوم انسانی، شبکه‌های اجتماعی و روابط مجازی را مدیریت کنند) اند که می‌توانند آن‌ها را به مشتریانشان متصل کرده و پیشرفت‌های آنان را محسوس و ثمربخش کنند.”

با در نظر گرفتن این مطلب، ما به داده‌های موجود در لینکدین نگاهی انداختیم تا بتوانیم ارتباط میان ” کیمیاگران اجتماعی” با تحصیل‌کرده‌های رشته‌های علوم انسانی‌ای را که به نیروی کار حوزه فناوری پیوسته‌اند بررسی کنیم. ما در اینجا ” علوم انسانی را دربرگیرنده‌ رشته‌های انسان‌شناسی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی نظری و ریاضیات نظری در نظر گرفته‌ایم.

رشته‌های علوم انسانی گستره‌ بزرگی از مشاغل را در بر می‌گیرند

این روزها شما می‌توانید در تمام عرصه‌های موجود در صنعت فناوری فارغ‌التحصیل‌های علوم انسانی را بیابید. درحالی‌که شغل‌های مربوط به بازاریابی و فروش اکثریت شاغلان فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در صنعت فناوری در بر می‌گیرند، سومین شغل موردعلاقه‌ رشته‌های علوم انسانی در فناوری، توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار است. این نتایج نشان می‌دهد که فلسفه پشت علوم انسانی می‌تواند گسترش‌دهنده‌ بسیاری از مهارت‌ها و پشتوانه‌ داشتن یک فکر انتقادی منعطف برای استفاده از آن‌ها در محیط کار به صورت‌های گوناگون باشد.

۱۰ شغل فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی در صنعت فناوری بر اساس درصد فراوانی

یکی بودن رشته شما با شغلتان بیرون از دانشگاه مهم است اما شغل شما در فناوری را تحت تأثیر قرار نخواهد داد

به‌صورت میانگین ۱۰ درصد از تمام فارغ‌التحصیل‌های علوم انسانی مستقیم قبل از فارغ‌التحصیل شدن وارد فضای صنعت فناوری می‌شوند. این میزان برای دانشجویان ۲۰ دانشگاه برتر آمریکا نزدیک به ۱۴ درصد است.

هر چند برای اینکه در زمینه‌های مربوط به صنایع فناوری اطلاعات و فناوری مشغول به کار شوید نیازمند این نیستید که دانشجوی دانشگاه‌های برتر شمال غرب آمریکا باشید. وقتی‌که ما در میان داده‌کاوی‌های میان درصد فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های مختلف آمریکا شامل ۲۰ دانشگاه برتر، ۱۰۰ دانشگاه برتر و همینطور فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غیربرتر را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تفاوت میان آن‌ها تنها به‌اندازه‌ی ۱ درصد و حتی کمتر از آن است.

میزان تاثیر یکی بودن رشته تحصیلی با شغل مورد نظر در میان فارغ الحصیل های رشته های متفاوت

سابقه کار شما می‌تواند شانس بیشتری برای موفقیت شما در فناوری به ارمغان بیاورد

داشتن یک سابقه‌ شغلی در یک شغل تمام‌وقت می‌تواند شانس فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی را برای موفق شدن در صنعت فناوری و یافتن یک شغل مناسب در این زمینه افزایش دهد. پژوهشی تحلیلی در این زمینه پیش‌تر این نتیجه را به دست داده بود که بیش از نیمی از ۱۰ صنعتی که خارج از رشته‌های مربوط به حیطه‌ی خودشان استخدام می‌کنند به صنایع فناوری مربوط می‌شوند.

در مقایسه با رشته‌های علوم انسانی میانگین درصد فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی که پس از داشتن یک شغل تمام‌وقت به صنعت فناوری وارد می‌شوند قریب به ۴ درصد بیشتر است. یا اینکه اختلاف قابل‌توجه ای میان تعداد شاغلان هم رشته نسبت به شاغلان فارغ‌التحصیل علوم انسانی وجود دارد اما چشم‌انداز کلی نشان‌دهنده‌ شانس بیشتر برای فارغ‌التحصیلان علوم انسانی با تجربه‌ کاری پیشین است.

درصد استخدام افراد دارای شغل در صنعت فناوری به نسبت داشتن شغل تمام‌وقت پیش از ورود به صنعت فناوری یا ورود مستقیم از دانشگاه

در فضای اقتصادی مدرن، مردم معمولاً فرصت و منابع بیشتری برای یافتن شغل موردنظر خود دارند. چیزی که این میان مهم است این است که نتیجه‌ این مشاغل چه خواهد بود. با لینکیدن شما می‌توانید مهارت‌های جدید بیابید یا به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید و روابط کاری جدیدی را شروع کنید.

همان‌طور که ما در حال ساختن گراف‌های اقتصادی هستیم، درعین‌حال توجهی زیادی بر گرایش‌های جدید مربوط به مشاغل و تحصیلات داریم. با این کار نشانه‌های تغییر این گرایش‌ها و فرصت‌های کار پیش رو و همین‌طور روابط میان تحصیلات و شغل‌های متفاوت را در نظر می‌گیریم تا بتوانیم به این کمک این داده‌ها انتخاب مناسبی در زندگی حرفه‌ای خود داشته باشیم.

جزییات و ملاحظات مربوط به روش‌شناسی این پژوهش و داده‌کاوی: داده‌های این تحلیل تنها بر مبنای داده‌های لینکدین بوده است. بنابراین نحوه‌ استفاده کاربران از این سایت می‌تواند در داده‌های کلی تأثیرگذار باشد. این متغیرها در تحقیق پیش رو موردتوجه قرار نگرفتند.

در این تحقیق منظور از ” فارغ‌التحصیل‌های اخیر”، فارغ‌التحصیل‌های رشته‌های علوم انسانی در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بوده است که دارای دو مدرک تحصیلی نبوده و فارغ‌التحصیل مدرک دکترا محسوب نمی‌شدند. منظور از ۲۰ دانشگاه برتر در این پژوهش متشکل از ۲۰ دانشگاه مطرح آمریکایی و ۲۰ دانشگاه برتر علوم انسانی بوده است. ۱۰۰ دانشگاه برتر اشاره‌شده نیز به جز ۲۰ دانشگاه مورد اشاره بوده و متشکل از لیستی از ۵۰ دانشگاه برتر علوم انسانی در امریکا محسوب می‌شدند. دیگر دانشگاه‌های مورد اشاره غیربرتر محسوب شده‌اند. رشته‌های مورد نظر در علوم انسانی شامل رشته‌های انسان‌شناسی، علوم فیزیک و طبیعی، علوم اجتماعی و ریاضیات نظری بوده‌اند.

برای مثال در زمینه شغل‌های موردبررسی در این پژوهش، شغل کارشناس فروش می‌تواند بستگی به دسته‌بندی لینکدین در مورد شغل کارشناس فروش داشته باشد. تعریف "شغل” در لینکدین می‌تواند پوزیشن انتخابی خود کاربر در صفحه پروفایل آن‌ها باشد.

شغل‌های صنعت فناوری در این تحقیق شامل شغل‌های مربوط به اینترنت و شبکه، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار، بیوتکنولوژی، رسانه‌های آنلاین، آموزش الکترونیک، بازی‌های کامپیوتری، صنایع الکترونیک، امنیت کامپیوتر و شبکه، خدمات فناوری اطلاعات، نانو تکنولوژی، صنایع بی سیم و خدمات پزشکی باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بردار، تاریخ انتشار: 28آذر1397 ، کدخبر: - :www. bordar-ensani.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین