پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۳
سرنوشت لایحه تامین زنان همچنان در ابهام است. لایحه‌ای که از زمان حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم نوشته شد اما تصویب نشد. با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس دهم اما سرنوشت این لایحه بیش از پیش پیگیری شد و اهمیت آن برای نمایندگان مجلس هم افزایش پیدا کرد.

شعارسال: می‌گویند لایحه جرم انگارانه است؛ یعنی مردی که زنش را کتک می‌زند نباید هیچ محدودیتی داشته باشد؟

یک نماینده مجلس گفت: هفته گذشته آقای اژه‌ای اعلام کردند که این لایحه مشکلات اساسی دارد و باید از نو نوشته شود.

سرنوشت لایحه تامین زنان همچنان در ابهام است. لایحه‌ای که از زمان حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم نوشته شد اما تصویب نشد. با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس دهم اما سرنوشت این لایحه بیش از پیش پیگیری شد و اهمیت آن برای نمایندگان مجلس هم افزایش پیدا کرد.

بسیاری از فعالان حقوق زنان اما تصور می‌کنند که بعد از تصویب این لایحه در مجلس، احتمالا بخش زیادی از مشکلات زنان، اعم از خشونت‌های خانگی، خشونت‌های خیابانی و مصادیق زیادی از خشونت‌ها نسبت به زنان کاسته شده و کمرنگ می‌شود. لایحه‌ای که کمبود آن این روزها شاید در فضای عمومی کشور هم بیش از پیش احساس می‌شود.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت این لایحه گفت: آخرین بار هفته گذشته بود از تعدادی مسئولین درباره ورود این لایحه و اینکه آیا در دستور کار قرار گرقته یا نه جویا شدم. اما هفته گذشته آقای اژه‌ای اعلام کردند که این لایحه مشکلات اساسی دارد و باید از نو نوشته شود.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس درباره طولانی شدن فرآیند ورود این لایحه به مجلس ادامه داد: دو سال و نیم است که مدام در مورد سرنوشت این لایحه امروز و فردا می‌کنند این تعلل در حدی است که صحبت تازه ما این است که اگر لایحه به مجلس نمی‌رسد دست کم ما طرح‌های خودمان نظیر تشدید مجازات اسید پاشی را بررسی کنیم.

وی درباره انتقادات وارد شده به این لایحه و ادعای جرم انگارانه بودن این لایحه ، گفت: گفتند که لایحه جرم انگارانه است و 41 ماده از آن را حذف کردند، اکنون 51 ماده از آن مانده است، نمی‌شود که کلش را حذف کرد.

سیاوشی همچنین ادامه داد: ببینید مردی که هر روز زنش را کتک میزند و به هرحال باید یک محدودیت‌هایی برایش قائل شد،.محدودیت‌هایی در حوزه اجتماعی به طور مثال او را از سرکار محروم کرد، اینطور نمی‌شود که فردی به زنش خشونت خانگی روا دارد و قانون هیچ کاری با او نداشته باشد.

این عضو فراکسیون زنان در پایان تاکید کرد: سرگردانی لایحه تامین امنیت زنان نه به نفع نظام است، نه به نفع زنان و نه به نفع مردان و باید هرچه زودتر برای آن تصمیم گیری شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ انتشار: 8بهمن 1397 ، کدخبر:17272 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
میزان احساس امنیت در شهر مشهد برای زنان با وضع مطلوب، فاصله‌ای چشم‌گیر و محسوس دارد. نکته حائز اهمیت در این میان سطح پایین احساس امنیت اخلاقی در جامعة مورد بررسی است. به‌لحاظ وضعیت احساس امنیت زنان در فضاهای عمومی نیز زیرگذرها و مسافربران شخصی، ناامن‌ترین موقعیت‌ها از نظر پاسخ‌گویان بوده‌اند. پارک‌ها و محدوده اطراف محل زندگی با میانگین نزدیک به‌هم در رده بعدی قرار می‌گیرند و اتوبوس، پل‌های عابر پیاده و تاکسی در مقایسه با فضاهای عمومی دیگر از نظر پاسخ‌گویان از امنیت بیشتری برخوردار هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین