پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
سامانه ملی طبقه‌بندی بیماری‌ها و اقدامات در طب ایرانی در همایش ملی «طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده» با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت رونمایی شد.ایجاد این سامانه ملی، مقدمات ورود طب ایرانی را در نظام طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) بیش از پیش فراهم کرده است و این امکان وجود دارد که با انجام اصلاحات لازم تا پیش از نهایی شدن ویرایش یازدهم این نظام، کدینگ بیماری‌های طب ایرانی نیز به آن اضافه شود.

شعار سال: سامانه ملی طبقه‌بندی بیماری‌ها و اقدامات در طب ایرانی با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دانشکده طب ایرانی و دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مدت دو سال آماده شده است.

ایجاد این سامانه ملی، مقدمات ورود طب ایرانی را در نظام طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) بیش از پیش فراهم کرده است و این امکان وجود دارد که با انجام اصلاحات لازم تا پیش از نهایی شدن ویرایش یازدهم این نظام، کدینگ بیماری‌های طب ایرانی نیز به آن اضافه شود.

سازمان جهانی بهداشت از سال 2016 اقدام به وارد کردن طبقه‌بندی بیماری‌ها به شیوه طب‌های سنتی در ویرایش یازدهم نظام طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD11) کرده است. پیش از این فقط چین دارای سامانه طبقه‌بندی بیماری‌ها به سبک طب سنتی کشور خود بوده و آن را در ویرایش یازدهم این نظام طبقه‌بندی بین‌المللی جای داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشکان تاریخ انتشار 9بهمن 97، کدخبر: 10987، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین