پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
دانشمندان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به سراغ نابودی سرطان مغز می روند.

شعار سال:

تنها در آمریکا حدود ۷۰۰ هزار نفر از تومورهای سرطانی در مغز و سیستم عصبی خود رنج می برند و پیش بینی می شود امسال حدود ۲۵ هزار نفر به این جمع افزوده شده و ۱۷ هزار تن نیز جان خود را از دست دهند. اکنون اما خبر خوشحال کننده ای منتشر شده که امید به زندگی در این بیماران را تا حد زیادی زنده نگه می دارد.

همکاری یک دانشمند زیست شناس متخصص در تومورهای سرطانی و دانشمندی که در فناوری چاپ سه بعدی تبحر دارد به شکل گیری این روش درمانی جدید منجر شده است.

در این پروژه بی سابقه که با حمایت مالی بنیاد خیریه Brain Tumor Charity آمریکا و با هدایت انستیتو شیمی زیست شناسی دانشگاه Heriot-Watt پیش می رود از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید تومورهای سرطانی استفاده می شود که در ادامه با انجام آزمایشات دقیق بر روی آنها، شیوه های مناسبی جهت نابودی و ریشه کن ساختنشان انجام شود.

دکتر لسلی که هدایت این پروژه را بر عهده دارد می گوید: ما از پیشرفته ترین تکنیکهای چاپ سه بعدی برای چاپ تومورهای سرطانی مغز استفاده کرده ایم. این کار برای نخستین بار انجام می شود.

مهمترین ویژگی این ابتکارعمل، تولید سلولهای سرطانی است که رشد سریعی دارند و جالب اینکه فرآیند رشد آنها نیز کاملا شبیه سلولهای سرطانی واقعی است.

مهمترین هدف دانشمندان در این نگرش جدید، فراهم آوردن امکانی استثنایی برای آزمایش داروهای جدید بر روی سلولهای سرطانی مغزی است حال آنکه انجام چنین آزمایشاتی بر روی بیماران عملا امکانپذیر نیست.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1395، کد مطلب: 3673216: www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین