پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
دولتمردان هیچ یک از تعهدات خود را در این زمینه عملی نکرده اند و عملاً پرداخت خسارت سیل به فراموشی سپرده شده است.

شعارسال: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که روز گذشته برای حضور میدانی در مناطق سیل زده، به خوزستان سفر کرده بود، در شب گذشته جلسه مدیریت بحران استان، آب پاکی را روی دست مردم سیل زده ریخت و رفت.

وی در این حلسه گفت: با توجه به وضعیت بودجه سال آینده، نمی‌توانم وعده‌ای برای پرداخت خسارت های وارده بدهم اما مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

فروردین ماه سال 95 نیز افزایش آورد آب رودخانه دز در استان خوزستان موجب خسارت های سنگین به روستاها و زمین های کشاورزی پایین دست شده بود.

دولت در آن سال نیز وعده جبران خسارت های وارده به مردم را داد اما اکنون که نزدیک به سه سال از آن سیل می گذرد، دولتمردان هیچ یک از تعهدات خود را در این زمینه عملی نکرده اند و عملاً پرداخت خسارت سیل به فراموشی سپرده شده است.

یک ریال از سیل ۹۵ پرداخت نشد

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت پرداخت خسارت به اراضی کشاورزی سیل‌زده، بیان کرد: تاکنون یک ریال بابت خسارات سیل ۹۵ به کشاورزان داده نشده است.

وی افزود: اگر به لایروبی و آبخیزداری توجه می‌شد شاهد این میزان خسارت به مردم و اراضی کشاورزی نبودیم؛ در زمان سیل سال ۹۵، اعلام شد که سیل‌بندها مشکل دارند اما بعد از سیل این مسئله فراموش شد.

خسارت 800 میلیارد تومانی سیل امسال

کیومرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به این موضوع که خسارات کشاورزان در سال ۹۵ داده نشده و این میزان خسارت در سال ۹۵ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: قرار بود اعتبارات خسارت به سازمان برنامه و بودجه داده شود اما هنوز ابلاغ نشده، اما امسال تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

این اظهار نظر واعظی آن هم در شرایطی که بسیاری از روستاها و ساکنان آنها سیل زده هستند و زمین های کشاورزی خود را از دست داده اند، نمک روی زخم پاشیدن است و حضور رئیس دفتر رئیس جمهور جز تازه تر کردن درد آنها دوای دیگری نداشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رهیاب، تاریخ انتشار:11بهمن1397 ، کدخبر: 157324: www.rahyabnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین