پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد با توجه به سیل اخیر گفت: بر اساس تجربیات گذشته می‌توان گفت حدود ۶۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است.

شعارسال: مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد با توجه به سیل اخیر گفت: بر اساس تجربیات گذشته می‌توان گفت حدود ۶۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است.

وحید محمدی‌تبار  اظهار کرد: بحران اخیر استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در نتیجه بارندگی ۲۴ ساعته در این استان رخ داد.

وی افزود: بارندگی در قسمت‌های مختلف استان متفاوت بود؛ به‌طوری‌که از ۳۵ تا ۱۰۵ میلی‌متر در گزارش‌های ارسالی به چشم می‌خورد. شدت بارندگی در استان به‌ اندازه‌ای بود که سیلاب و آب‌گرفتگی به سرعت راه‌ افتاد و به معابر‌ شهری و منازل راه پیدا کرد و در بیرون از شهرها سیل اخیر قسمتی از زمین‌ها و اراضی کشاورزی، راه‌های روستایی و مسیرهای مورد استفاده عشایر را تخریب کرد.

راه‌های روستایی باز شده و بحران فروکش کرده است

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد خاطرنشان کرد: اکنون راه‌های روستایی باز شده و بحران فروکش کرده است. با این‌ حال ۲۰ مورد قطع ارتباط جاده بین روستایی وجود دارد که با همکاری اداره‌کل راهداری یا بازگشایی‌ شده‌اند و یا در حال بازگشایی هستند. آب‌گرفتگی‌هایی را هم که در شهرها وجود داشت حدود ۱۲ ساعت بود که با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط مدیریت کردیم.

محمدی‌تبار افزود: به‌دلیل بارندگی‌های اخیر و حجم آسیب‌ها و تخریب‌هایی که داشته، از تمام فرمانداران درخواست کرده‌ایم که در یک فرصت یک‌هفته‌ای میزان خسارت‌ها را به‌صورت فنی برآورد کنند و به سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارت مردم منعکس شود.

جمع‌آوری میزان خسارت از خرابی‌های ناشی از سیل دشوار است

وی در مورد ارزیابی خسارت‌های واردشده اظهار کرد: در مورد میزان خسارت‌ها نمی‌توانم اظهارنظر قطعی کنم؛ چراکه اعتقاد دارم خسارت مردم در این بارندگی باید کامل بررسی و با اسناد و مدارک ارائه شود، هرکدام از شهرهای این استان روستاهای زیادی دارد و ممکن است در یک شهر بیش از ۲۰۰ روستا وجود داشته باشد؛ بنابراین جمع‌آوری میزان خسارت و مستندات از خرابی‌های ناشی از سیل دشوار است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد خاطرنشان کرد: بااین‌حال می‌توان بر اساس تجربیات گذشته گفت در این بارندگی به بخش کشاورزی، مسیل رودخانه‌ها، دام، راه‌های عشایری و روستایی اراضی حدود ۶۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده؛ البته ناگفته نماند استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ماه مهر و آبان نیز به میزان ۵۶ میلیارد تومان و در ماه دی نیز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان دچار خسارت شده است.

محمدی‌تبار درباره سیل اخیر و آمادگی نیروهای امدادی این استان اظهار کرد: اداره کل هواشناسی استان بارندگی‌های اخیر را به‌خوبی پیش‌بینی کرده بود و نیروهای امدادی نیز در آمادگی کامل بودند؛ بااین‌حال میزان بارندگی به‌اندازه‌ای بود که راه‌ها و جاده‌های روستایی که عمدتاً خاکی است بر اثر این بارندگی دچار خسارت شد.

نیروهای امدادی در آمادگی کامل بودند

وی ادامه داد: به‌طور کلی نه‌ تنها در این بارندگی، بلکه در همه زمان‌هایی که بارندگی پیش‌بینی می‌شود، سه روز قبل از آغاز بارندگی، مدیرکل هواشناسی اطلاعات را به مدیریت بحران استانداری می‌دهد و ما هم نیروهای امدادی را به حالت آماده‌باش درمی‌آوریم و بنده به‌عنوان مدیرکل بحران استانداری اعلام می‌کنم در این بحران همه نیروهای ذی‌ربط در آمادگی کامل بودند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این بحران تلفات جانی نداشتیم ولی درباره دام‌ها باید گفت هنوز آمار تلفات جمع‌آوری نشده؛ چراکه حجم خسارت بالاست و فقط در یک روستا یک نفر ۷۰ رأس دام خود را از دست داده است؛ بنابراین برای برآورد خسارت واردشده به دام‌های مردم باید منتظر ماند تا اطلاعات جمع‌آوری شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 10بهمن 97، کدخبر:356643 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
هرسال در این استان ها این اتفاقات میفته هرسال کلی خسارت و خرابی به بار میاد هیچ سالی ام هیچ کس فکرری نمیکنه که برای این موارد یه امکاناتی یه مدیریت بحرانی چیزی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین