پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
بارندگی های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه تلفات جانی کمی داشت اما در عوض خسارت های بسیار زیاد به بخش های مختلف از جمله واحدهای مسکونی، کشاورزی، آبخیزداری و زیرساخت ها از جمله پل ها و جاده ها وارد کرد و طبق گفته مسئولان برآورد این خسارت ها بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. در سفر اقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مردم در و دل های زیادی داشتند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان بودند.
 شعار سال : اهالی روستاهای دروهان، لوداب و کبونه درد و دل های زیادی با اقای وزیر داشتند که برخی از آنها را مطرح کردند.
 در سفر اقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مردم در  و دل های زیادی داشتند  از ان پیرمردی که با بغض از اقای وزیر می خواست که مشکلش حل شود تا اهالی روستای دروهان و کبونه و لوداب که خواستار رسیدگی به مشکلاتشان بودند.

بارندگی های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه تلفات جانی کمی داشت اما در عوض خسارت های بسیار زیاد به بخش های مختلف از جمله واحدهای مسکونی، کشاورزی، آبخیزداری و زیرساخت ها از جمله پل ها و جاده ها وارد کرد و طبق گفته مسئولان برآورد این خسارت ها بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

واحدهای مسکونی زیادی تخریب شدند  روستاهای زیادی تخلیه شدند راه ارتباطی بیش از 60 روستا قطع شد تعداد زیادی از  دام های سبک و سنگین دامداران و عشایر استان تلف شد آب مهمان نا خوانده خیلی از خانه ها شد.

در بازدید اقای وزیر از پل دروهان اهالی روستای دروهان جمع شده بودند و از اقای وزیر درخواست داشتند که وضعیت پل مشخص شود، یکی از اهالی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در بارندگی ها اخیر 6 پایه پل از بین رفته است و عبور و مرور در آن خطر ناک است و تعادل ندارد.

محمد ابراهیمی  گفت: از مسئولان می خواهیم که همین پل را به صورت موقت برای ما درست کنند که رفت و امد ما انجام شود این پل راه ارتباطی 4 رو ستای دروهان، چیتاب، نقاره خانه و صالحان است اگر این پل نباشد ما مجبور هستیم که  برای رفتن به شهر یاسوچ بیش از یک ساعت رانندگی کنیم و در مسیر باشیم.
اهالی روستای کبونه جلوی وزیر را گرفتند/ شش پایه پل در بارندگی ها از بین رفته است+تصاویر
در طول مسیر نماینده شهرستان های  کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اقای وزیر و استاندار چانه زنی می کرد که از نقطه ای که می گوید بازدید داشته باشند و قول ساماندهی چهار ورودی  دهدشت را از اقای وزیر بگیرد که سرانجام قول را گرفت و اقای وزیر از راه و شهرسازی و راهداری خواست که نسبت به ساماندهی این نقطه اقدام کنند.
اهالی روستای کبونه جلوی وزیر را گرفتند/ شش پایه پل در بارندگی ها از بین رفته است+تصاویر
محور پاتاوه دهدشت یکی دیگر از نقاطی بود که اقای وزیر به همراه برخی از مسئولان از آن بازدید کردند که یکی از شهروندان لوداب نیز اقای وزیر را گیر انداخت و گفت: اکنون بیش از 10 تا از روستاهای ما در معرض رانش هستند راه ارتباطی بیش از 50 روستای ما قطع است و هنوز بازگشایی نشده است.

این شهروند گفت: بیش از 200 منزل مسکونی ما تخریب شده است و به تعمیر و بهسازی نیاز دارند.

مدیرکل راهداری گفت: بر عهده راهداری مارگون است و باید اقدام کند و برخی از راه های آن نیز در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: اکنون بازگشایی راه های ارتباطی در اولویت ما قرار  دارد و در دستور کار قرار می گیرد برای بهسازی خانه ها نیز دولت اعتباراتی را برای این موضوع در نظر گرفته است.
اهالی روستای کبونه جلوی وزیر را گرفتند/ شش پایه پل در بارندگی ها از بین رفته است+تصاویر
اقای وزیر در ماَشین خود به اتفاق اقای استاندار نشستند و راهی شهر یاسوج شدند اما در میانه راه تجمع اهالی روستای کبونه باعث شد که ماشین اقای وزیر را نگه دارد و با مردم صحبت کند.

اهالی روستای کبونه از نبود راه ارتباطی مناسب گلایه مند بودند و اینکه خیلی از دام های آنها در بارندگی های اخیر تلف شده اند.
 اهالی روستای کبونه جلوی وزیر را گرفتند/ شش پایه پل در بارندگی ها از بین رفته است+تصاویر

یکی از اهالی که  بسیار گلایه مند بود گفت: فرزندانم برای دیدار ما به اینجا آمدند و به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب مجبور شدند ماشین های خود را چند کیلومتر از خانه ها رها کنند و قتی برگشتند تا دزد ماشین هایشان را زده است و هر چه در ماشین داشتند را برده بودند.

این مادر گفت: ما فقط یک جاده دسترسی می خواهیم چرا هیچکس به داد ما نمی رسد خانه ها در بارندگی ها پر آب شدند و چند روز حتی نمی توانستیم به شهر برویم و مواد غذایی خریداری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از چند دقیقه صحبت با اقای استاندار و ومدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به این مادر گفت: ان شالله مشکل را برطرف خواهیم کرد شما فقط دعا کنید.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صیح زاگرس،تاریخ انتشار:20 فروردین 1398،کدخبر:117578،sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین