پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
عزیزفیلی گفت: برابر بررسی های صورت گرفته تا کنون سیل از پنج فروردین ماه امسال تا کنون ۱۰۸۰ میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف استان وارد کرده است.استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در فاصله بین موج اول تا موج دوم بارش‌ها از طریق بالگرد توانستیم به 120 روستایی که راه ارتباطی آنها قطع شده خدمت‌رسانی کنیم که در موج دوم هم راه ارتباطی برخی روستاهایی که بازگشایی کرده بودیم براثر طغیان رودخانه و مسیل‌ها مجددا بسته شدند. وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تمهیدات لازم از سوی شورای مدیریت بحران از قبل اتخاذ شده بود چند فروند بالگرد را در فرودگاه یاسوج مستقر کرده بودیم و مواد غذایی، پتو، آشامیدنی و لوازم پزشکی به روستاهای بحران زده ارسال شد.

شعار سال: در چند روز گذشته بارش باران سبب ایجاد سیل در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد شد، این بارش ها با خود خسارت هایی را به همراه داشت که شدت آن در مناطق سیل زده بیشتر مشاهده می شود.

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمددر خصوص وضعیت استان پس از بارش‌های اخیر، گفت: در پی بارش‌های اخیر شاهد طغیان رودخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم، ضمن اینکه برای برخی مراکز شهری مشکلات ایجاد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در فاصله بین موج اول تا موج دوم بارش‌ها از طریق بالگرد توانستیم به 120 روستایی که راه ارتباطی آنها قطع شده خدمت‌رسانی کنیم که در موج دوم هم راه ارتباطی برخی روستاهایی که بازگشایی کرده بودیم براثر طغیان رودخانه و مسیل‌ها مجددا بسته شدند.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تمهیدات لازم از سوی شورای مدیریت بحران از قبل اتخاذ شده بود چند فروند بالگرد را در فرودگاه یاسوج مستقر کرده بودیم و مواد غذایی، پتو، آشامیدنی و لوازم پزشکی به روستاهای بحران زده ارسال شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز شاهد شرایط پایداری جوی در منطقه هستیم که امیدواریم پایداری جوی فرصتی باشد تا گروه‌های امدادی به وسیله بالگرد بتوانند به مناطقی که دسترسی به آنها از طریق زمینی ممکن نیست امکانات و تجهیزات لازم را منتقل کنند.

احمدی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همواره در آماده باش کامل است، گفت: سازه‌های مخزنی استان مانند سدکوثر و سد شاه قاسم و دیگر ذخایر آبی استان پر شده و وضعیت آنها را کنترل می‌کنیم چرا که بارش‌های بهاری را خواهیم داشت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مناطقی مانند قلعه رئیسی، سرفاریاب، دیشموک و کاکان روز گذشته در پی بارش‌ها دچار مشکلاتی شدند که امدادرسانی به این مناطق آغاز شده و اوضاع تحت کنترل است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت محور یاسوج-شیراز گفت: ریزش و رانش زمین موجب مسدود شدن این محور شد و راهسازی استان به مدت یک هفته است شبانه‌روز تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر این محور بازگشایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل پنج فروردین ماه امسال ۱۰۸۰ میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف استان وارد کرده است.

عزیز فیلی افزود: این بخش‌ها شامل کشاورزی، باغات، اراضی زراعی، طرح های پرورش ماهی، دام و طیور، راههای اصلی، فرعی و روستایی، آب شرب شهری و روستایی، مخابرات، شبکه برق، سدها، سیل بندها و ساماندهی رودخانه ها می شود.

وی اظهارکرد: در پی وقوع سیل در استان راه ارتباطی بیش از ۲۰۰روستای استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران هم اکنون تنها راه ۵۷ روستا دور افتاده که دارای جاده خاکی هستند، مسدود است و تا چند روز آینده راه این روستاها نیز بازگشایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت آب شرب روستایی استان خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها آب شرب دو روستا بعلت شرایط سخت منطقه قطع و آب شرب مابقی روستاهای استان وصل است.

فیلی در باره پایداری برق استان تصریح کرد: برق همه مناطق استان وصل و از برق پایدار برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آب همه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی ندارد و وصل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت محور مسدود شده" یاسوج _ شیراز" عنوان کرد: محور " یاسوج_ شیراز" همچنان قطع است که امیدواریم تا یکی دو روز آینده بازگشایی شود.

فیلی بیان کرد: راه فرعی "یاسوج_ چرام" باز شده اما نیاز به کار بیشتر دارد که باید ریزش برداری هایی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیل به شهرستانهای بویراحمد، دنا و بخشهای چاروسا و دیشموک کهگیلویه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بجز موارد مذکور همه راههای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد باز و تردد در آنها جریان دارد.

باید اشاره کرد، ۳ نفر در پی وقوع سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند که یک نفر در شهرستان بویراحمد، یک نفر در شهرستان گچساران و یک نفر نیز در شهرستان باشت بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: باران‌های سیل آسای 5 و 6 فرودین ماه امسال 44 میلیارد ریال به تاسیساتآب روستاییاین استان در شهرستان‌های مختلف استان بویژه بویراحمد و دنا خسارت وارد کرد.

فیض‌‌الله پاسره عنوان کرد: در پی بارندگی‌های سیل آسای اخیر استان که با رانش زمین، طغیان رودخانه‌ها و قطع جاده‌های ارتباطی همراه بود به تاسیسات 296 روستای استان خسارت وارد شد که قطعی آب در این روستاها را به همراه داشت.

پاسره با اشاره به اینکه شرکتآب و فاضلاب روستایی تعداد 20 اکیپ متشکل از 98 نفر تعمیر و نگهداری در سطح استان با امکانات لازم را بسیج کرد، ابراز کرد: این اکیپ‌ها فعالیت‌های چشم گیری به منظور برقراری و وصل مجدد آب شرب مردم در سطح استان انجام دادند

وی تصریح کرد: 559 رفع شکستگی، خرید و نصب 6 دستگاه الکتروپمپ، 27 مورد رفع عیب و نواقصات تابلوهای برق سیستم پمپاژها، خرید و اجرای دو کیلومتر لوله انتقال آب و توزیع آب روزانه با مدل آبرسانی سیار با 16 دستگاه کامیون مخصوص حمل آب شرب از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون آب 288 روستا از 296 روستا وصل و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرهنگ حکمتیان راز فرمانده تیپ 48 سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اقدامات مختلفی که در منطق مختلف استان انجام داده اند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیصبح زاگرسبیان کرد: دیروز مجموعه روستای مهریان که جنب امامزاده واقع شده است دچار مشکل شده بود و پس این گزارش دهی با حضور در محل حادثه آگاه شدیم که کانال آب و آب لوله کشی و زمین های کشاورزی پایین دست آن ها و قبرستان آن ها دچار تهدید جدی است.

وی بیان کرد: در پی این گزارش یک بولدوزر را فورا در منطقه و محل حادثه انتقال دادیم ولایروبی رودخانه مهریان را انجام دادیم و در سه چهار منطقه آن عملیات موفقی را انجام دادیم.

فرمانده تیپ 48 سپاه فتح اظهار کرد: امروز نیز گزارشی دیگر از منطقه زیلایی تحت عنوان اینکه مسیرهای اصلی سیلاب کلوار ومارگون بسته شده است به دست ما رسید که تجهیزات و خدماتی را برای بازگشایی مسیرها به منطقه فرستاده ایم .

وی افزود: اکنون نیز با ما تماس گرفتند و در خصوص اینکه پل مختار دچار مشکل شده است به ما گزارش داده اند که در این خصوص نیز بولدوزری را به آنجا فرستاده ایم که عملیات در آن منکان شروع خواهد شد.

امان‌الله جهانبین اظهار داشت: راه ارتباطی روستای برآفتاب جلاله بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا بعد از بارش‌های سیل‌آسای 5 و 6 فرودین‌ماه قطع شد که به‌صورت هوایی امدادرسانی لازم به 35 خانوار این روستا شامل توزیع بسته‌های معیشتی یک ماهه انجام شده است.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس تاریخ انتشار 14 فروردین 98، کد خبر: 117348، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین