پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
با پیروزی انقلاب اسلامی، روستاها مورد توجه جدی قرار گرفتند .پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های علمی و بهداشت و درمان قابل کتمان نیست و طی سال‌های اخیر این استان نخبگان زیادی را به کشور و حتی جهان معرفی کرده که دکتر ملک‌حسینی پدر کبد ایران نمونه بارزی از نخبگان برخواسته از کهگیلویه و بویراحمد است.
شعار سال:روستاهای کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب از حداقل خدمات برخوردار نبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، روستاها مورد توجه جدی قرار گرفتند هر چند که لازم است آنها را بیشتر دریابیم.
روستائیان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر دریابیم
 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها که هیچ شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از حداقل امکانات محروم بودند، اما انقلاب که پیروز شد آهنگ توسعه در جای جای ایران نواخته شد و در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد هم به مانند سایر نقاط کشور برای پیشرفت و توسعه تلاش‌های بزرگی شد.

گرچه این استان در ماراتن توسعه از سایر مناطق کشور عقب ماند اما باز رنگ و بوی پیشرفته و توسعه قابل مشاهده و رویت است.پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های علمی و بهداشت و درمان قابل کتمان نیست و طی سال‌های اخیر این استان نخبگان زیادی را به کشور و حتی جهان معرفی کرده که دکتر ملک‌حسینی پدر کبد ایران نمونه بارزی از نخبگان برخواسته از کهگیلویه و بویراحمد است.
روستائیان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر دریابیم
اما علاوه بر توسعه‌ای که شهرها به خود دیدند طی سال‌های اخیر و برای حفظ جمعیت روستایی، توجه به روستاها در دستور کار قرار گرفت به طوری که دورترین نقاط از راه، آب سالم، برق، تلفن و حتی گاز برخوردار هستند.

آهنگ توسعه روستاها طی سال‌های اخیر آغاز شده و روستاهایی که روزی راه دسترسی مناسبی نداشتند راه که دارند هیچ!  بلکه از خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات آموزشی بهره‌مند هستند و نعمت داشتن گاز، برق، آب، تلفن، راه و سایر خدمات را به خوبی لمس می‌کنند حالا می‌توان در کنار زندگی ساده و بی‌آلایش روستایی سیمای توسعه را مشاهده کرد سیمایی که به برکت انقلاب اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به روستاهای حتی دورافتاده در جای جای ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است.
روستائیان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر دریابیم
با این همه تفاسیر و خدمات ارائه شده  اما باز نیاز است روستائیان را بیشتر دریابیم، هنوز برخی از روستائیان زندگی خوبی ندارند آنها هنوز در همان خانه‌های گاه‌گلی قدیمی زندگی می‌کنند خانه‌هایی که یا زلزله سال گذشته آنها را ناایمن کرده یا سیل ابتدای سال گوشه‌ای از سقف و دیوار خانه را ویران کرده است.

روستاها و روستانشینان گرچه از خدمات زیادی نسبت به قبل از انقلاب برخودار هستند و آنهایی که اوضاع قبل از انقلاب را دیده‌اند و از نعمت انقلاب استفاده می‌کنند قدردان خدمات جمهوری اسلامی هستند اما دوباره به توجه نیازمند هستند.
روستائیان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر دریابیم
برخی از روستاییان در روستاهای مختلف هنوز محروم‌اند از ننه مخملی که بعد از سال‌ها رنج، فقر و سختی و زندگی دردناک در سرگچ دیشموک روز گذشته برای همیشه چشم از دنیا فروبست گرفته تا زن سرپرست خانوار با دو دختر معلول در لوداب تا بی‌بی حجاب در کاکان که نمی‌دانیم این روزها چگونه زندگی می‌گذراند تا خانواده‌هایی که زیر سقف‌های ناایمن در پاتاوه شب و روز می‌کنند تا دختران زجر کشیده زیلایی و تا .....همه و همه بخشی از محرومیت‌های مردمان این منطقه است.

در اینکه روستاها بیشتر توجه می‌خواهند روی سخن با مسوولان است انتظارمان از آنها این است که بیشتر روستاها و روستاییان را دریابند.چرا که هنوز در گوشه گوشه کهگیلویه و بویراحمد کسانی در فقر و نداری روز و شب می‌کنند که هیچ لنز دوربینی آنها را ندیده و هیچ خبرنگاری به سراغ آنها نرفته است.
روستائیان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر دریابیم
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:13980405000530،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین