پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه با ادعای عدم پایبندی روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد، اعلام کرد واشنگتن از فردا به مدت ۶ ماه از این توافق خارج خواهد شد.
شعار سال: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به دلیل عدم پایبندی روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد، واشنگتن روز شنبه از این توافق خارج خواهد شد.

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه با ادعای عدم پایبندی روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد، اعلام کرد واشنگتن از فردا به مدت ۶ ماه از این توافق خارج خواهد شد.

وی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد اگر ظرف ۶ ماه آینده روسیه به تعهدات خود عمل کند، آمریکا ممکن است دوباره به این توافق بازگردد، در غیر اینصورت این خروج همیشگی خواهد بود.

متعاقب اظهارات پمپئو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که واشنگتن از روز شنبه پایبندی خود به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (مصوب ۱۹۸۷) را تعلیق کرده و در صورت عدم پایبندی روسیه، پس از شش ماه برای همیشه از آن خارج خواهد شد.

ترامپ پیش از این نیز در کمپین تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ایالت نودا اعلام کرده بود که قصد دارد از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) خارج  شود. دولت آمریکا اکنون با این تصمیم خود بیش از سه دهه تلاش برای منع تولید و آزمایش موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط را نادیده گرفته و می‌تواند موجی از بحران را در سطح بین‌المللی ایجاد کند.

خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در اولین گام می‌تواند بر سیستم بازدارندگی هسته‌ای تاثیر بگذارد. در صورت قطعی و نهایی شدن تصمیم دولت ترامپ، به نظر می‌رسد پیمان ادامه کاهش تسلیحات راهبردی «استارت-3» که اعتبار آن در سال 2021 به اتمام می‌رسد از میان خواهد رفت.

همچنین، تهدید جدید آمریکا علیه روسیه، به طور حتم واکنش شدید روس‌ها را به همراه خواهد داشت و به نظر می‌رسد که مسکو مسیر اعمال فشار و تهدید نظامی جدید در قبال کشورهای همجوار خود که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آنها واقع شده است را در پیش خواهد گرفت. این امر می‌تواند موجی از بی‌ثباتی را در سطح جهان به همراه داشته باشد و به طور خاص امنیت قاره اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1397، کدخبر: 6818204 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
از آمریکا به خاطر داشتن این همه قدرت متنفرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین