پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه و چین برای بحث و بررسی تهدید موشک‌های میان‌برد آمریکا، تشکیل جلسه داد.

شعار سال: شورای امنیت سازمان ملل نشستی با عنوان "صلح و امنیت بین المللی پس از آزمایش موشک کروز میان‌برد آمریکا" به درخواست چین و روسیه برگزار کرد.

بخش هایی از سخنان نماینده آمریکا

در این نشست، موضوع آزمایش موشکی اخیر آمریکا بررسی شد که صحنه کنایه های تند نمایندگان روسیه و چین به آمریکا بود. نماینده آمریکا نیز در پاسخ، با یادآوری افزایش موشک های میان برد هر دو کشور بر لزوم مدیریت آن، توسط ایالات متحده تاکید کرد‌. کشاندن پای آمریکا به شورای امنیت درباره بحث موشکی بی سابقه بود.

سخنان نماینده روسیه

­دیمیتری پولیانسکی معاوننماینده دائم روسیه نیز در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت، گفت: آمریکا از مدت ها پیش معاهده منع موشک های هسته ای را نقض کرده است. جهان به دلیل بلندپروازی های ژئوسیاسی آمریکا، در یک قدمی مسابقه تسلیحاتی کنترل نشده قرار گرفته است.


تعداد بازدید : 5

اظهارات نماینده چین

نماینده چین در سازمان ملل نیز در این نشست، با هشدار در مورد پیامدهای جانبی خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که آمریکا چین را بهانه خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد قرار دهد. نماینده چین، همچنین آمریکا را به خویشتن داری و مراقبت از نظام عدم اشاعه به منظور حفظ صلح منطقه ای تشویق کرد.

اکثر حاضران در این نشست با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع تولید و گسترش موشک های میان برد با شوروی سابق، از تشدید رقابت های تسلیحاتی در جهان ابراز نگرانی کردند. کشاندن پای آمریکا به شورای امنیت درباره بحث موشکی بی سابقه بود.

روسیه، چین و اکثر کشورهای عضو سازمان ملل و برخی کشورهای اروپایی چون بلژیک اعلام کرده اند اقدامات آمریکا، دنیا را در آستانه رقابت تسلیحاتی قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند روز پیش، از آزمایش یک موشک کروز خبر داد. براساس این گزارش، این موشک پس از طی مسافتی ۵۰۰ کیلومتری به هدف مورد نظر اصابت کرده است. این آزمایش در پی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه انجام شد.

مدیر دفتر ایتارتاس در سازمان ملل: جامعه جهانی نگران رقابت تسلیحاتی آمریکاست

خانم ماریا خونوا مدیر دفتر ایتارتاس در سازمان ملل گفت: مسئولان روسیه از آزمایش موشکی جدید آمریکا نگرانند.
وی افزود: آمریکایی ها این موشک ها را برای کار گذاشتن در برخی کشورهای اروپایی مانند رومانی آماده کرده اند. اقدام آمریکا تنها موجب نگرانی مسکو نیست بلکه جامعه جهانی از جمله چین هم نگران این مسئله است.
مدیر دفتر ایتارتاس در سازمان ملل گفت: نشست امروز شورای امنیت بر سر موضوع خروج آمریکا از پیمان موشکی که برای نخستین بار برگزار شد، حاکی از حساسیت و نگرانی جامعه جهانی است؛ این نشست به درخواست چین و روسیه برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 1 شهریور 98، کد مطلب: 40 2506546: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
بنظرم تمام سران قدرت در نهایت دستشون با هم در یک کاسه است بقیه همه ظاهر سازیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین