پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌های اخیر در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه و تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی در آسیا صحبت کرد.

شعارسال: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌های اخیر در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه و تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی در آسیا صحبت کرد.

 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی این بار در شهر پیتیگورسک حاضر شد و به سولات اصحاب رسانه پاسخ داد.

زاخاروا در واکنش به اظهارات اخیر و تند مقامات ترکیه درباره عملیات‌های هوایی این کشور و دولت سوریه علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه ادلب، گفت: «از نظر روسیه پایبندی به توافقات حاصل‌شده بر سر ادلب حائز اهمیت است و در این باره با ترکیه در تماس است».

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی اما ضمن تاکید بر لزوم عملیات‌های علیه گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب، توضیح داد: «در کنار وضعیت عمومی پایدار در سوریه، تنش‌های خطرناکی در داخل و اطراف ادلب کماکان وجود دارد. دلیل آن نیز حملات ستیزه‌جویانه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش و ورای آن است».

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دو روز پیش به ترکیه هشدار داده بود هر گونه حمله تروریست‌ها به مناطق کاهش تنش در سوریه را به شدت پاسخ خواهند داد.

ظهر روز دوشنبه (به وقت محلی)‌ بود که منابع سوری از جمله گروهک موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان از حمله هوایی به کاروان نظامی بزرگی متعلق به ترکیه در ریف ادلب خبر دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) با بیان اینکه استقرار هرگونه سامانه موشکی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه برای امنیت تمام جهان تهدید به حساب می‌آید، افزود: «روسیه و چین خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره این تصمیم آمریکا هستند».

کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، روز جمعه (یازده مرداد) رسما از آن خارج شدند.

از طرفی مقامات ارشد کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری «رویترز» گفتند که بعد از فروپاشی معاهده INF، دولت آمریکا از این به بعد خود را مقید به عدم ساخت و ذخیره موشک‌های میان‌برد با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای نخواهد دانست و ضمن درخواست از کنگره برای تامین بودجه مورد نیاز جهت راه‌اندازی خط تولید موشک‌های میان‌برد، طی چند هفته آینده آزمایش موشک کروز با چنین ویژگی‌هایی را آغاز می‌کند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  انتخاب ،تاریخ انتشار:31 مرداد 98،کدخبر:496997 www.entekhab.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین