پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
به دنبال هشدارهای مسکو به واشنگتن درباره آزمایش‌های موشکی آمریکایی‌ها، ارتش روسیه با انتشار یک ویدئو از آزمایش موفق موشک بالستیک «اسکندر» در زدن یک هدف فرضی خبر داد.

شعارسال:به دنبال هشدارهای مسکو به واشنگتن درباره آزمایش‌های موشکی آمریکایی‌ها، ارتش روسیه با انتشار یک ویدئو از آزمایش موفق موشک بالستیک «اسکندر» در زدن یک هدف فرضی خبر داد.

 در حالی که پیش از این وزیر خارجه روسیه به آمریکا  در خصوص انبار کردن موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد در اروپا هشدار داده بود، ارتش روسیه در پاسخ به تحرکات واشنگتن موشک بالستیک مدل «اسکندر» را آزمایش کرده است.
 
شبکه «راشا تودی» امروز سه شنبه فیلمی از اقدام ارتش روسیه برای آزمایش موشک بالستیک کوتاه برد اسکندر در یک عملیات برای زدن یک هدف فرضی  خبر داده است.
 
بنا بر گزارش این رسانه روس، یک فروند موشک اسکندر در پایگاه توسعه و پرتاب موشک «کاپوستین یار» در استان جنوبی «آستاراخان» این کشور با موفقیت شلیک شد و پس از طی حدود ۶۰ کیلومتر به هدف فرضی اصابت و آن را نابود کرد.
 
موشک مدل اسکندر که در این عملیات توسط ارتش روسیه شلیک و آزمایش شد، حدود ۵۰۰ کیلومتر برد داشته است.
 
این آزمایش موشکی حدود دو هفته بعد از هشدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به آمریکا درباره تحرکات موشکی واشنگتن انجام شد. لاوروف اعلام کرده بود که کشورش اقدام آمریکا در خصوص انبار کردن موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد در اروپا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
 
از سوی دیگر «سرگئی کاراکوف» فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه روز گذشته اعلام کرد، آمریکا قصد دارد دو آزمایش موشکی میان برد انجام دهد که پیمان موشک‌های میان برد (INF)  آزمایش آنها را پیش از این ممنوع کرده است.
 
پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.

 
تعداد بازدید : 10
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  فارس ،تاریخ انتشار:  26 آذر 1398،کدخبر:   13980926000721،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین