پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را موظف به تهیه نقشه حریم گسل‌ها با اولویت کلانشهرها به همراه ضوابط ساخت‌وساز در حریم گسل‌ها کردند.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) دو پیشنهاد الحاقی به ماده ۱۴ لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

براساس پیشنهاد الحاقی اول در بند «ث» وزارت راه و شهرسازی موظف است:

۱_ نقشه حریم گسل‌ها را با اولویت کلانشهرها به همراه ضوابط و قوانین ساخت‌وساز در حریم گسل‌ها تهیه کنند.

۲_ نقشه پهنه‌بندی خطر زلزله، خطرپذیری، ریسک در سطح ملی و استانی و شهری تهیه کرده و نقشه‌های طرح‌های تفصیلی شهری را برآن اساس مورد بازنگری قرار دهد.

۳_ سامانه پاسخ سریع زلزله را از طریق توسعه شبکه‌های شتاب‌نگار در کشور و کلانشهرها راه‌اندازی کنند.

۴_ نقاط با خطر فروریزش و فرونشست را در حوزه‌های شهری و در مسیر سامانه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی تعیین و تمهیدات مهندسی در خصوص مقابله با فروریزش‌های شهری تدوین کنند.

۵_ ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با اولویت‌بندی در شهرها و ارزیابی مقاومت آنها در برابر آتش‌سوزی، زلزله و فرونشست زمین.

۶_ ارزیابی آسیب‌پذیری و اولویت‌بندی نشان‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای در رابطه با خطر زلزله، فرونشست و ریزش زمین با هدف شروع اقدامات اجرایی و ارتقاء تاب‌آوری آنها انجام شود.

۷_ با همکاری وزارت نفت، نیرو و مخابرات قرارگیری شریان‌های حیاتی و مجموعه‌های مرتبط به سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها در حریم گسل‌ها، فرونشست و فروریزش زمین ارزیابی شده و موارد لازم در جهت شروع اقدامات اجرایی ارائه شود.

پیشنهاد الحاقی به بند «ث» ماده ۱۴ لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه به شرح زیر است:

مسئولیت‌های سازمان‌ نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه به شرح زیر است:

مدیریت بحران، نحوه ورود و نقش‌آفرینی، میزان و چگونگی به‌کارگیری نیروی انسانی و منابع و امکانات آنها در حوادث مذکور مبتنی بر اصل ۱۴۷ قانون اساسی مطابق با آیین‌نامه خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری دولت تهیه و به تصویب فرمانده معظم کل قوا برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 14 بهمن 97، کد مطلب: 97111407376: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین