پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم هوشمندسازی پارک‌های جنگلی در تهران برای مقابله و اطفای حریق گفت: برای تحقق هوشمندسازی بوستان‌های جنگلی تهران می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره گرفت.
شعار سال: محمد تقی زاده گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی در حوزه آتش سوزی بوستان‌ها و مراتع در سطح استان تهران وظایفی را برعهده دارند به شکلی که نباید تنها ناظر باشند و پس از وقوع آتش سوزی اقدام به اعزام آتش نشان به محل حادثه کنند.

وی افزود: باید اقدامات پیشگیرانه چه توسط شهرداری تهران و چه سایر شهرداری‌های استان تهران انجام شود. قطعا بوستانی با مساحت گسترده در فصول گرم دارای بخش‌های خشک شد‌های از فضای سبز است که با کوچکترین محرکی می‌تواند حریق ایجاد شود و بوستان را در خطر قرار دهد لذا باید شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی را قبل از وقوع حادثه انجام دهند.

وی ادامه داد: در مراتع وسیع باید نسبت به احداث کمربند حفاظتی و آتش بر اقدام شود تا با کوچکترین حادثه‌ای کل مرتع از بین نرود؛ بر همین اساس این که گفته می‌شود آتش سوزی‌ها امری طبیعی است به اعتقاد من خیلی هم طبیعی نیست به این مفهوم که ذاتا شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط وظایفی برعهده دارند که باید نسبت به جلوگیری از وقوع حادثه و پیشگیری از آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: حتی باید شهرداری‌ها در نقاط پرخطر اقدام به نصب علائم هشداردهنده کنند به این ترتیب شهروندان در آن نقاط توجه بیشتری دارند و در جهت محافظت از فضای سبز موجود مشارکت می‌کنند. گاهی همانند حادثه بوستان خجیر بروز آتش سوزی به دلیل اقدامات پیشگیرانه محیط زیست به راحتی مهار می‌شود درحالی که می‌توانست بدون وجود کمربند حفاظتی و اقدامات پیشگیرانه دامنه آتش تمام منطقه را بگیرد.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط همانند منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی باید اقدامات پیشگیرانه و نصب علائم هشداری را در دستور کار خود داشته باشند افزود: رسانه‌ها نیز در جذب مشارکت شهروندی می‌توانند بسیاری تاثیرگذار باشند تا از طریق ترویج آموزش‌های همگانی در جهت کنترل و جلوگیری از بروز چنین حوادثی گام بردارند.

تقی زاده درباره کمبود تجهیزات شهرداری‌ها در اطفای حریق به ویژه در ارتفاعات نیز گفت: شهرداری‌ها در حال حاضر امکانات خوبی در اختیار دارند و برای اطفای حریق در سطح مشکلی ندارند، اما در حوزه اطفای حریق ارتفاعات ضعف‌هایی هست که باید مرتفع شود، اما بخشی از وظایف مدیریت شهری و ایمنی شهر باید معطوف به جذب مشارکت‌های شهروندی شود و اقداماتی همچون هوشمندسازی بوستان‌های جنگلی با مشارکت بخش خصوصی انجام دهد؛ بی تردید باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت ترویج فرهنگ عمومی و بالا بردن مشارکت شهروندی و همچنین از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق برخی اهداف بلند مدت برای انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح بوستان‌های بزرگ مقیاس بهره گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 12 تیر 1399، کد خبر: 416409،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین