پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
تا پایان سال عملیات اجرایی یکی از دهکده های ورزش در پارک آبی آزادگان و بوستان های ولایت، کوهسار و سرخه حصار آغاز می شود
شعار سال:پارک آبی آزادگان و بوستان های ولایت، کوهسار و سرخه حصار چهار نقطه در مناطق مختلف تهران هستند که برای ایجاد دهکده های ورزش در نظر گرفته شده اند. با انجام مطالعات و برطرف شدن مسائل مربوط به زمین و بحث معارض تا پایان امسال، ساخت حداقل یکی از این دهکده ها که مکانی برای حضور خانواده ها است، اجرایی خواهد شد.
 
امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در گفتگو با شهر، گفت: در چهار نقطه شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و شمال شرق تهران، چهار دهکده ورزش ایجاد می شود. این دهکده ها در بوستان ولایت، پارک آبی آزادگان و بوستان های کوهسار و سرخه حصار ساخته خواهد شد.
 
او افزود: کار مطالعات فنی و مهندسی و اجرایی هر چهار دهکده همزمان در حال انجام است و امید آن می رود که تا پایان امسال حداقل مطالعات یک مورد از این موارد چهارگانه زودتر انجام شود تا با برطرف شدن بحث زمین و معارض و بررسی طرح تفصیلی، اجرایی شود.
 
او با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد دهکده ورزش استحکام روابط بین اعضای خانواده است، گفت: شهر ورزش قدیم در بوستان ولایت که حدود پنج سال است که تعطیل شده، یکی از نقاطی است که قرار است برای ایجاد این دهکده ها زیر بار برود. ۳۷ هکتار فضا در این مجموعه وجود دارد که پروژه آن در طراحی های اولیه قرار دارد.
 
محسنی ادامه داد: کار مشاور به مرحله ۸۰ درصد رسیده و تا چند وقت آینده همزمان با آماده شدن نقشه های اجرایی، مجموعه زیر بار برود. البته کمترین بارگذاری و در قریب به پنج درصد مدنظراست و هدف اصلی توجه به ارتباط خانواده در یک فضای صد در صد طبیعی و ورزشی و خانوادگی است.
 
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران عنوان کرد: پارک آبی آزادگان یکی دیگر از این چهار نقطه است که در حال حاضر این سازمان به دنبال اجرای طرح دهکده ورزش در آن است که قرار است با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب قراردادهای BOLT*  اجرا شود.
 
به گفته محسنی، بهره برداری و مدیریت پارک آبی آزادگان به صورت کامل به سازمان ورزش واگذار شده است. این واگذاری اواخر سال گذشته با همکاری شهرداری منطقه ۱۵، سازمان سرمایه گذاری و سازمان ورزش انجام شد.
 
او بابیان اینکه بر اساس نظر مشاور طرح در جلسات کارشناسی این پروژه در ظرف 6 ماه قابلیت بهره برداری دارد، افزود: دهکده ورزش فضایی است تفریحی ورزشی و کاملا خانوادگی که خانواده ها می توانند در آنجا چادر بزنند و چند ساعت و حتی یک روز کامل بدون هیچ وسیله ای به فعالیت های ورزشی و تفریحی بپردازند. انواع و اقسام امکانات ورزشی مانند جامپینگ، ورزشهای خانوادگی، رستوران، اقامتگاه، مسیر دوچرخه، پیاده روی و تندرستی، استخر آقایان و بانوان و فضاهای جنگلی نیز در آن دیده شده است.
 
محسنی در خاتمه یادآور شد: در دهکده های ورزش، امکان همراه بردن موبایل و هر وسیله ای که افراد را به فضای مجازی وصل کند، وجود ندارد و بیشتر ارتباط بین افراد خانواده که در هیاهوی زندگی شهری مغفول مانده، مدنظر است. در این دهکده ها، امکانات اولیه اما کافی با استفاده از ظرفیت های انسان و بازی های مختلف طراحی شده تا در این فضا و تجربه جدید، شناخت خانواده از هم بیشتر شود.
 
*قرارداد BOLT (ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال مالکیت) : شریک بخش خصوصی، طراحی، تامین مالی و ساخت یک پروژه زیرساختی را در یک زمین استیجاری بخش عمومی بر عهده می گیرد. شریک بخش خصوصی از تاسیسات ساخته شده برای مدت معینی تا پایان مدت اجاره زمین بهره برداری می کند. وقتی مدت اجاره نامه تمام می شود، دارایی ها به شریک بخش عمومی بازگردانده می شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی شهر   ،تاریخ انتشار:  27 تیر 1399،کدخبر: 2366  ،www.shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
فراهم کردن شرایط ورزش در پارک ها خیلی لذت بخش و مفید خواهد بود برای جامعه . این طرحی است که اگر اجرا شود خیلی طرفدار خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین