پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
حسینی میلانی گفت: کمیته محیط زیست به ایجاد پارک اکولوژیک به مساحت ۷۰ هکتار در بوستان ولایت تاکید دارد که این مسئله از سوی سازمان بوستان‌ها در حال بررسی است.
شعار سال: سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بوستان ولایت گفت: بوستان ولایت عرصه‌ای ۳۰۰ هکتاری است که در جنوب شهر تهران قرار گرفته و به دلیل آنکه در برخی محلات اطراف آن، سرانه فضای سبز نسبت به سایر مناطق شهری کمتر است، سرمایه ارزشمندی محسوب می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و بهره‌برداری صحیح از بوستان ولایت افزود: نمونه‌های مشابهی همانند بوستان ولایت در دنیا وجود دارد که می‌توان به پارک اکسپوی توکیو، پارک سنگاپور، فرودگاه برلین و... اشاره کرد. همین مسئله ضروری می‌سازد از تجربیات دیگر کشور‌ها در این باره استفاده کرد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه اولویت شورا بهره‌برداری از بوستان ولایت به عنوان یک پارک است، تصریح کرد: شهرداری در برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد بوستان ولایت باید انجام دهد، این نکته را مدنظر قرار دهد که فضای سبز و فضای تفرجگاهی آن باید حفظ شود و در این چارچوب لازم است بارگذاری‌هایی که در این محوطه یا اطراف آن انجام می‌شود، حداقلی باشد.

حسینی میلانی با اشاره به پیگیری‌های کمیته محیط زیست خاطرنشان کرد: کمیته محیط زیست به ایجاد پارک اکولوژیک به مساحت ۷۰ هکتار در بوستان ولایت تاکید دارد که این مسئله از سوی سازمان بوستان‌ها در حال بررسی است.

او فضای بوستان ولایت را محل مناسبی برای بهره‌برداری در زمان وقوع یک بحران احتمالی در تهران برشمرد و اظهار کرد: بوستان ولایت قبلا یک پادگان و فرودگاه نظامی بوده که در آن دو باند پروازی وجود دارد که باید این باند‌های پروازی حفظ شود تا در زمان‌های ضروری و بحرانی قابل بهره‌برداری باشد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد: شورای شهر حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ و ساماندهی بوستان ولایت اختصاص داده که نشان دهنده اولویت‌دار بودن این بوستان برای شورا است و به همین خاطر، شهرداری باید هرچه سریعتر ترکیب کاربری‌های مناسب را تعیین تکلیف و تکمیل بوستان ولایت در اولویت اقدامات قرار گیرد.

حسینی میلانی با بیان اینکه استقرار مجدد برخی نهاد‌ها در بخش‌هایی از بوستان ولایت موجب نگرانی شده است، عنوان کرد: این نگرانی باید در تعاملات بین بخشی برطرف می‌شود. موضوع اصلی حفظ و ساماندهی این عرصه مهم به عنوان یک فضای عمومی و سبز است و هر گونه بارگذاری جدید در آن نباید نافی کلیت فضای سبز این عرصه باشد.

او افزود: در جلسه کمیسیون سلامت و محیط زیست مقرر شد معاونت شهرسازی شهرداری کلیات برنامه‌های خود برای بوستان ولایت را حداکثر طی دو هفته آینده به کمیسیون ارائه کند و تا یک ماه آینده هم در سطح کلان تصمیم گیری نهایی شود. البته به دلیل ویژگی‌های این بوستان، برای تعیین کاربری‌ها نیاز است مراحل تصویب در شورای عالی شهرسازی طی شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید ضرورت تعیین و تکلیف نهایی بوستان ولایت در آینده کوتاه یادآور شد: مدیریت شهری تجربه خوبی را در پیگیری و اهتمام توسعه فضا‌های سبز عمومی داشته که اگر این رویکرد در مورد تکمیل این بوستان هم وجود داشته باشد، این موضوع می‌تواند برای شهر تهران و شهروندان محلات همجوار بوستان ولایت خدمت مهمی باشد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۱۵۲۲، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین