پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
مجیدرضا حریری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره سهم تحریم‌ها در مشكلات اقتصاد ایران به خبرنگار ما گفت: سال‌هاست به جای توسعه بخش خصوصی، اقتصادمان را دولتی نگه داشتیم و اقتصاد دولتی به معنای یك اقتصاد مریض و ضعیف است كه دشمنان كشور از این نقطه‌ضعف برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌كند.

شعار سال: وی افزود: در صورتی كه نگاه ریشه‌ای به مشكلات اقتصادی داشته باشیم باید توجه كرد اگر اقتصاد ایران توسط بخش خصوصی اداره می‌شد اكنون تحریم‌ها تأثیر اندكی بر اقتصاد ایران می‌گذاشت اما به جای این كار هر سال نفت فروختیم و كشور را اداره كردیم.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به این‌كه سوء‌تدبیر و مدیریت دولت در بخش‌های مختلف بسیار مشهود است، تصریح كرد: زمانی كه به مشكل می‌خوریم نباید فكر چاره كنیم و دعوای ایران و آمریكا هم به امروز و دیروز برنمی‌گردد و مربوط به 40سال پیش است. درنتیجه با توجه به مشكل چهار دهه‌ای بین ما و آمریكا از همان ابتدا باید به فكر چنین روزی می‌افتادیم، اما از آن غافل شدیم و خودمان را درگیر مذاكرات كردیم.
وی معتقد است، با بحث مذاكره مخالف نیست، اما این‌كه همه اقتصاد را به آن گره‌بزنیم اشكال دارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاكید كرد: امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و روسای جمهور ادوار مختلف بر خصوصی‌سازی تاكید داشتند اما مدیران میانی دولت نمی‌خواهند میز و صندلی‌شان را از دست بدهند و دولت هم در مقابل آنها كوتاه می‌آید كه نتیجه آن وجود مشكلات فراوان در كشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه روزنامه جام جم، تاریخ انتشار -، شماره: 13219


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین