پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲
محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم کرمان اظهار کرد: ظرفیت تحریم‌ها در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور ما زیاد نیست و ما سال‌ها تحریم‌ها را شاهد بوده‌ایم، عمده مشکلات ما در حوزه اقتصاد، تورم و اشتغال به مسائل داخلی مربوط می‌شود.

شعارسال: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی به شکل واقعی اجرایی نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم کرمان اظهار کرد: ظرفیت تحریم‌ها در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور ما زیاد نیست و ما سال‌ها تحریم‌ها را شاهد بوده‌ایم، عمده مشکلات ما در حوزه اقتصاد، تورم و اشتغال به مسائل داخلی مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: اقتصاد ایران از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی از ساختار وابسته به نفت رنج می‌برد، تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در حوزه نفتی بر ما وارد کردند، شرایطی ایجاد کرده که ما از این وابستگی خارج شویم.

پورابراهیمی حضور دولت در اقتصاد و مشکلات ناشی از آن را بیان کرد و افزود: سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی به شکل واقعی اجرایی نشد و کاهش سهم دولت در اقتصاد را آن‌گونه که باید نداشتیم، به‌جای اینکه بخش خصوصی واقعی یعنی مردم وارد شوند، نهادهای عمومی غیردولتی وارد خصوصی‌سازی شدند که اکثراً توسط دولت اداره می‌شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات ما از حضور دولت در اقتصاد این است که ساختارهای آن دچار اشکال هستند و باید اصلاح شوند، سهام عدالتی که ۱۲ سال قبل به مردم داده شد، باید به مردم برگشت داده شود اما عده‌ای با این کار مخالفت می‌کنند درحالی‌که ۳ میلیون نفر از سهام‌داران عدالت، بدون هرگونه استفاده‌ای از آن فوت کرده‌اند.

پورابراهیمی تصریح کرد: ۴۰ درصد از ۶۰ شرکت بزرگ اقتصادی سهام عدالتی است که مردم باید در آنجا تصمیم بگیرند، ۵۰ میلیون نفر در کشور برگه سهام عدالت دارند که باید به دست خودشان برسد و شخصاً برای آن تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی بیان کرد: قانون کار در ایران سخت‌ترین قانون است و چند بار اصلاح آن را در دستور کار مجلس قراردادیم اما عده‌ای که از قبال کارگان به نفع می‌رسند و تشکیلاتی به نام دکان سیاسی برای خود به راه انداخته‌اند اجازه نمی‌دهند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمانی که شفافیت اطلاعات نداشته باشد احتمال تخلف در آن وجود دارد و اطلاعات دستگاه‌ها باید شفاف وجود داشته باشد، این کار را گفتیم از مجلس شورای اسلامی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت اطلاعاتی موجب ارتقای عملکرد حوزه‌های اقتصادی می‌شود ابراز کرد: اعتقاد ما این است که آمریکایی‌ها هیچ تأثیری بر براندازی انقلاب اسلامی نخواهند داشت، بلکه فساد سیستمی در درون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ۱۷ میلیارد دلار منابع ارزی کشور باسیاست‌های غلط دولت ابتدای امسال از بین رفت، نزدیک به ۳ میلیارد دلار منابع ارزی کشور را برای واردات کالای اساسی دریافت کرده‌اند اما هنوز تسویه نشده است و بعضاً با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی بوده است.

پورابراهیمی از رتبه‌بندی ۲۱ هزار بازرگان فعال اقتصادی را در کشور خبر داد و گفت: عدم شفافیت موجب بروز فساد است، ۹۵ درصد از فعالیت ما در مقابله با فسادها باید در حوزه پیشگیری باشد چون هزینه آن‌هم کمتر است.

وی بیان کرد: درامدهای ما نباید فقط به نفت بسته باشد در یک سال و نیم گذشته به سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کردیم که افرادی که میلیاردی تجارت دارند اما یک ریال هم مالیات نمی‌دهند این‌ها باید رصد شوند.

پورابراهیمی ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم، طی یک سال و نیم گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی که تاکنون مالیات نداده بودند از طریق تراکنش‌های بانکی اخذ شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میلیاردها پول به خارج از کشور می‌رفت، برای جلوگیری از آن محدودیت تراکنش‌ها ایجاد کردیم، چک‌های تضمینی حذف شد و چک‌های حامل را می‌خواهیم حذف کنیم و این‌ها مانع از فسادهای مالی می‌شود.

وی گفت: آمریکایی‌ها بعد از ریاست جمهوری ترامپ روند جدیدی به خود گذاشتند، عربستان ‌هم‌محور شرارت در منطقه شده است، بغض و کینه وهابی‌ها علیه ما به دلیل پرچم علی بن ابیطالب (ع) است و میلیاردها دلار برای نابودی جمهوری اسلامی ایران خرج می‌کنند.

پورابراهیمی بیان کرد: بعضی در کشور جفا به مردم ایران می‌کنند و تریبون خارجی‌ها شده‌اند، می‌گویند مسئولان به فکر مردم نیستند و بعضاً مشکلات اقتصادی را به رهبری نسبت می‌دهند که این حرف‌ها جفا در حق مردم و کشور است.

وی ادامه داد: ما در برجام به دنبال مسائل سیاسی و اقتصادی نبودیم، تمام تعهدات خودمان را در جریان برجام انجام دادیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 15بهمن 1397 ، کدخبر: 357990،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین