پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۷۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می‌گوید مستنداتی از تخلفات دانشگاه آزاد در این کمیسیون موجود است.نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش مجلس به عنوان متولی اصلی این حوزه برای رسیدگی به جزئیات طرح ورود خواهد کرد زیرا ممکن است موارد مشابهی در کمیسیون موجود باشد تا نظارت‌پذیری دانشگاه آزاد را دقیق‌تر کند.

شعار سال: بهرام پارسایی درباره طرح نظارت‌پذیر کردن دانشگاه آزاد گفت: پیشنهادی به کمیسیون آموزش مجلس برای تدوین طرح نظارت‌پذیر کردن دانشگاه آزاد ارائه و مقرر شد راهکاری پیدا و از طریق کمیسیون طرحی با این محوریت تهیه شود.

مجلس به دنبال راهکار نظارت‌پذیر کردن دانشگاه آزاد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش مجلس به عنوان متولی اصلی این حوزه برای رسیدگی به جزئیات طرح ورود خواهد کرد زیرا ممکن است موارد مشابهی در کمیسیون موجود باشد تا نظارت‌پذیری دانشگاه آزاد را دقیق‌تر کند.

پارسایی تاکید کرد: محرز است که دانشگاه آزاد روحیه پاسخگویی خوبی نسبت به موارد متعدد ندارد لذا مجلس باید برای پاسخگوتر کردن دانشگاه آزاد و نظارت‌پذیر شدن آن راهکارهای مناسب‌تری در پیش گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین با اشاره به رسیدگی کمیسیون متبوعش در خصوص تخلفات دانشگاه آزاد توضیح داد: پس از ورود کمیسیون به پرونده پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد، مشخص شد تخلفات در این دانشگاه بسیار گسترده‌تر از موضوع مذکور است؛ مسائلی همچون دست بردن در رتبه و نمره دانشجویان بعد از اعلام سازمان سنجش، اخذ شهریه در مهرماه از دانشجویان ورودی بهمن، قبولی دانشجویان با رتبه بهتر در رشته‌محل‌های ضعیف‌تر.

نحوه مدیریت دانشگاه آزاد نیازمند بازنگری جدی

وی با اشاره به اینکه به بررسی تحقیقات جامع‌تری در خصوص مشکلات موجود در دانشگاه آزاد نیاز است، ادامه داد: با توجه به تخلف‌های گسترده در دانشگاه آزاد نیاز است کمیسیون اصل نود گزارشی در موارد کلی و با استعلام از مراجع نظارتی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان سنجش تدوین کند.

پارسایی بیان کرد: با توجه به مستندات تخلفات دانشگاه آزاد در کمیسیون اصل نود، مشخص است این دانشگاه نیاز به نظارت جدی و بازنگری در نحوه مدیریت آن دارد و لذا احتمالا گزارش کمیسیون، مفصل و گسترده خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی تاریخ انتشار 19 بهمن 97، کدخبر: 417684، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
آخ آخ نوبت به دانشگاه آزادو تخلفاتش رسید،چقدر مدرک کیلویی در بیاد خدا میدونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین