پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
این روز‌ها اسنادی مبنی بر تخلفات جواد جاسبی پسر رئیس اسبق دانشگاه آزاد به چشم می‌خورد این درحالی است که تخلفات عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد هنوز مسکوت مانده و کسی نمی‌داند پرونده تحقیق و تفحض او از سال ۹۳ تا کنون به کجا رسیده است.

شعارسال:   این روز‌ها اسنادی در فضای مجازی مبنی بر تخلفات جواد جاسبی پسر رئیس اسبق دانشگاه آزاد دست به دست می‌شود. درحالی که پرونده تحقیق و تفحص از دوران ریاست عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد هنوز مسکوت مانده و کسی نمی‌داند این پرونده از سال ۹۳ تا کنون به کجا رسیده است.
 
گفته می‌شود بخش اعظمی از پرونده تخلفات دانشگاه آزاد به دوران ریاست عبدالله جاسبی برمی‌گردد. اتهاماتی که برای این پرونده به او زده شده بود از زمین خواری و کلاهبرداری ۴۰۰ میلیاردی همکار او تا مفاسد عدیده‌ای من جمله پروژه دکترسازی از درس نخوانده‌هایی که بعضی شاید رنگ و بوی جزوه و درس و کلاس را هم ندیده بودند را شامل می‌شد.
 
بالاخره دیری نپایید که صدای تخلفات جاسبی در رسانه‌ها پیچید و به گوش قوه قضائیه رسید. طرح تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد از سال ۹۱ در زمینه‌های مالی، اداری، پژوهشی و فرهنگی با مطالبه گری دانشجویان آغاز شد و گزارش کامل آن آبان ماه سال ۹۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت و سپس به قوه قضائیه برای رسیدگی ارسال شد.
 
امروز که ححدود ۵ سال از این ماجرا می‌گذرد محاکمه جاسبی و ماجرای تخلفاتش هنوز در هاله‌ای از ابهام برای عموم جامعه باقی مانده است که بعد از آن همه تخلف تکلیف پرونده این رئیس پرماجرا چه شد؟
 
داستان یک پارتی بازی پدر و پسری / ماجرای تخلف پسر عبدالله جاسبی چه بود؟

جواد جاسبی پسر رئیس اسبق دانشگاه آزاد سال ۷۸ در زمان ریاست پدرش در حالی که هنوز مدرک ارشد خود را دریافت نکرده و حین تحصیل بود به صورت دست نویس تقاضای بورسیه از دانشگاه آزاد داشت و پس از آن دانشگاه نامه اعلام نیاز وی به بورسیه را صادر می‌کند در حالی که مسئول وقت زیر آن نوشته علت معافیت دائم وی نا‌مشخص است.

 
نامه دستی جواد جاسبی به معاونت آموزشی علوم تحقیقات برای دریافت بورسیه
 

حکم اعمال بورسیه برای جوادجاسبی
 
اما ماجرای پارتی بازی دردانه جاسبی به همینجا ختم نمی‌شود و در سال ۸۶ طی سندی به امضای عبدالله جاسبی به سمت دانشیاری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات منصوب می‌شود. این در حالی است که دوسال بعد از این ماجرا یعنی سال ۸۸ نامه دفتر مرکزی گزینش دانشگاه مبنی بر یکسال قرارداد پیمانی صادر می‌شود.
 

حکم استادیاری جواد جاسبی توسط پدرش در سال ۸۶
 

حکم کارگزینی دانشگاه برای استادیاری جواد جاسبی سال ۸۸
 
سال‌هایی که وی به عنوان استاد دانشگاه در حال تدریس بود احکام مختلفی برای واحد‌های بین الملل دانشگاه آزاد از جمله ابوظبی و آکسفورد برای او صادر شده که طی آن حقوق دریافتی جواد جاسبی از یک دانشگاه نبوده است. این سوال مطرح می‌شود که او همزمان با تدریس در واحد علوم تحقیقات در واحد‌های خارج از کشور خدمتی ارائه داده که برایی آن حقوق گرفته؟ جالب اینکه جواد جاسبی در همین حال ۷ برابر حقوق خود را در سال ۹۰ از واحد امارات مساعده گرفته است.
 

 حکم کارگزینی جواد جاسبی برای اشتغال در واحد آکسفورد
  

 حقوق جواد جاسبی برای اشتغال در واحد آکسفورد
 
دانشگاه آزاد آکسفورد و ابوظبی از جمله واحدهای دانشگاه آزاد هستند که هنوز ساز و کار به سامانی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
 

حکم کارگزینی برای اشتغال در خارج از کشور
 
 
اسناد فوق نشان دهنده این است که پرونده دیگری به نام جاسبی این بار با اسم کوچک جواد باید برای تحقیق و تفحص از چگونگی استفاده بیت المال به صورت چندین برابر حقوق یک فرد عادی، رسیدن به مناصب کاغذی و کاذب در ازای دریافت حقوق از بیت المال برای این موضوع باز شود و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه‌ای که از آن‌ها جز عدالت انتظار می‌رود صحت یا کذب این اسناد منتشر شده را برای مردم روشن کنند. خبرگزاری دانشجو مستقلا در مورد صحت و سقم اتهامات وارده در این اسناد قضاوتی نمی‌کند و منتظر اظهار نظر نهادهای قانونی در این مورد خواهد ماند. همچنین خبرگزاری دانشجو آمادگی دارد توضیحات جواد و عبدالله جاسبی را در این مورد منعکس نماید.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   دانشجو ،تاریخ انتشار: 20   بهمن    1398،کدخبر: 825308  ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین