پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
یک منبع ناشناس در کاخ سفید در مصاحبه با رویترز از تماس‌های مخفی دولت آمریکا با مقامات ارتش ونزوئلا خبر داد.یک منبع دیگر در واشنگتن که ارتباط نزدیکی با خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا دارد، در واکنش به این مساله به رویترز گفت آنچه مسلم است این است که ارتش همچنان به مادورو وفادار است و بعید است چنین اقداماتی از جانب دولت آمریکا باعث شکاف میان نظامیان و سلب حمایت آن‌ها از مادورو شود.

شعار سال: یک منبع ناشناس در کاخ سفید در مصاحبه با رویترز از تماس‌های مستقیم اما مخفیانه دولت ترامپ با برخی مقامات ارتش ونزوئلا برای سلب حمایت آن‌ها از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، خبر داد.

این مقام کاخ سفید درباره هویت نظامیانی که با آن‌ها تماس گرفته شده یا سطح مذاکرات، جزئیاتی ارائه نکرد و همچنین مشخص نکرد که آیا این تماس‌های پنهانی موجب جدا شدن کسی از ارتش ونزوئلا شده است یا خیر.

یک منبع دیگر در واشنگتن که ارتباط نزدیکی با خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا دارد، در واکنش به این مساله به رویترز گفت آنچه مسلم است این است که ارتش همچنان به مادورو وفادار است و بعید است چنین اقداماتی از جانب دولت آمریکا باعث شکاف میان نظامیان و سلب حمایت آن‌ها از مادورو شود.

پس از اینکه خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا روز ۲۳ ژانویه در کودتایی سیاسی خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، آمریکا و متحدانش او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، ایران، مکزیک، ترکیه، اروگوئه و کشور‌های دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو، تنها رئیس‌جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا است.

نیرو‌های مسلح ونزوئلا نیز با محکوم‌کردن کودتای سیاسی خوان گوایدو، تأکید کردند با تمام توان از نیکلاس مادورو و قانون اساسی و حاکمیت این کشور حمایت خواهند کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 20بهمن 97، کدخبر: 6827121، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
طراحی و اجرای کودتا در کشورهای آمریکای جنوبی سالهاست توسط آمریکایی ها انجام میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین