پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
دولت ونزوئلا به منظور جبران کمبود منابع ارزی خود، بخشی از ذخایر طلای خود را به فروش رساند.

شعار سال: یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس ونزوئلا به نام پاپرونی گفت ۷۳ تن طلا از ذخایر بانک مرکزی این کشور توسط دولت نیکلاس مادورو و بدون اخذ مجوز قانونی از مجلس به ترکیه و امارات فروخته شده است.

به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس ونزوئلا به نام پاپرونی گفت ۷۳ تن طلا از ذخایر بانک مرکزی این کشور توسط دولت نیکلاس مادورو و بدون اخذ مجوز قانونی از مجلس به ترکیه و امارات فروخته شده است.

مجلس ونزوئلا به رهبری خوان گایدو، رهبر مخالفان دولت و رئیس جمهور خود خوانده این کشور به دنبال ممانعت از فروش ذخایر طلای این کشور توسط دولت است. دولت آمریکا نیز به کشورهای جهان هشدار داده است که از معامله ارزی با دولت ونزوئلا خودداری کنند. طبق آمارهای بانک مرکزی ونزوئلا، تا ماه نوامبر سال گذشته، این کشور ۱۳۲ تن ذخایر طلا در انگلیس و ونزوئلا در اختیار داشته است.

مؤسسه "نور کپیتال" دبی در تازه‌ترین دور از خرید طلاهای ونزوئلا اعلام کرد سه تن طلا از این کشور خریداری کرده است اما تا زمان بازگشت ثبات سیاسی به این کشور، سفارش جدیدی برای خرید ارائه نخواهد کرد.

به گفته پاپارونی، مجلس ونزوئلا در حال انجام اقدامات لازم است تا مطمئن نشود دیگر حتی یک گرم از طلاهای این کشور فروخته نخواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد دولت مادورو ۱۲۷ میلیون یورو را به حساب‌های بانکی خود در روسیه منتقل کرده است. از روز دوشنبه این هفته و با تصمیم اتحادیه اروپا، ونزوئلا دیگر قادر به جابجایی وجه از حساب خود در بانک‌های اروپایی نیست و موجودی این حساب‌ها در سراسر اتحادیه اروپا بلوکه شده است.

اقدام آمریکا به تحریم شرکت ملی نفت ونزوئلا که بزرگترین منبع درآمدی ارزی دولت این کشور محسوب می‌شود، یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش تمایل مسئولان دولت مادورو به فروش ذخایر طلا عنوان می‌شود. کمبود ارز در روزهای اخیر به بحران ابر تورم در این کشور بیش از پیش دامن زده است و صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است تورم این کشور تا پایان امسال از ۱۰ میلیون درصد خواهد گذشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 20 بهمن 97، کد مطلب: 458392: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین