پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
مادورو تاکید کرد که با تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا برای تغییر حکومت در ونزوئلا هرگز به کشورش خیانت نخواهد کرد.
شعار سال : مادورو تاکید کرد که با تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا برای تغییر حکومت در ونزوئلا هرگز به کشورش خیانت نخواهد کرد.

 نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفتگو با شبکه خبری آر تی گفت: نمی‌گذارم تاریخ از من به عنوان یک خائن یاد کند.

مادورو گفت: برایم اهمیتی ندارد که چطور کنار بروم اما خائن نخواهم بود، یک فرد ضعیف نخواهم بود؛ مردی که به تعهدات تاریخی به ملتش پشت می‌کند؛ رهبری که از مردمش غافل بوده است.

وی افزود: من از همه شیوه‌های ارتباطی برای درخواست از جهانیان جهت محکوم و متوقف کردن دیوانگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا استفاده می‌کنم. ونزوئلا هرگز تسلیم نخواهد شد.

او گفت: موجی از آگاهی و هشیاری در جهان در نهایت به انکار و رد رئیس‌جمهور آمریکا منجر خواهد شد. مردم ونزوئلا برای دفاع از سرزمین خود در مقابل هرگونه تجاوز آمریکا آماده‌اند اما من از خدا می‌خواهم و دعا می‌کنم این درگیری هرگز رخ ندهد. تجاوز نظامی ترامپ باید رد شود تا صلح پدیدار گردد.

مادورو با این هشدار که هرگونه مداخله آمریکا در کشورش را جبران‌ناپذیر خواهد کرد، گفت: ما به مداخله آمریکا به گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که خسارت‌های آمریکا از لحاظ نظامی و انسانی جبران ناپذیر خواهد بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد که منابع طبیعی کشورش همچون نفت و گاز و طلا آمریکا را به فکر تغییر حکومت در این کشور انداخته است.

وی بار دیگر تاکید کرد که در آینده نزدیک در ونزوئلا انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار نخواهد شد.

مادورو در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی کشورها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ونزوئلا کمبود انتخابات نداریم. تنها انتخابات ممکن انتخابات پارلمانی است که باید ۲۰۲۰ برگزار شود. مشکل در اپوزیسیون است نه برگزاری انتخابات عادی. ما ۲۵ انتخابات در ۲۰ سال گذشته داشته‌ایم طی ۱۸ ماه گذشته ۶ انتخابات برگزار شده است. انتخابات ۲۰۱۸ به درخواست اپوزیسیون برگزار شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از ابتکار عمل اوروگوئه و مکزیک برای برگزاری کنفرانس هفتم فوریه در مونته ویدئو برای حل و فصل بحران ونزوئلا استقبال کرد و گفت: هدف از این طرح ایجاد یک چارچوب برای درک متقابل است.

مادورو همچنین تاکید کرد که تهدید کودتا در کشور به قوت خود باقی است.

وی با انتقاد از تحریم های آمریکا آنها را مصادره غیرقانونی دانست و گفت: آنچه رخ داده فراتر از توصیف است هیچ کشوری تاکنون هدف چنین تحریم‌هایی قرار نگرفته، کاراکاس گام‌های برای مقابله با این مصادره غیرقانونی برداشته است.ونزوئلا تولید نفت خود را به 2/5 میلیون بشکه در روز تا اواسط 2019 خواهد رساند. ونزوئلا کشوری مستقل است و به پول حاصل از فروش نفت به آمریکا وابسته نیست. ما به دیگر کشورها مثل چین و هند نفت می‌فروشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:16بهمن 1397،کد خبر:97111608792،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین