پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
پس از رسیدگی قضایی و اثبات فساد و محکوم شدن فرد فاسد ،دولت آمریکا باید به میزان حداقل 15درصد جریمه ای که از فرد فاسد می گیرد را به فرد افشاگر بپردازد. (به این افراد پلیس سوت زن whistler گفته میشود.)

شعارسال: در کشور آمریکا در سال 1989 قانونی به نام قانون حفاظت از رسواکننده تصویب می شود که از آن زمان تاکنون نیز اجرا می گردد.

براساس این قانون، رسوا کننده ( افشا کننده) در پناه قانون قرار می گیرد .این قانون مانع از این می شود که دولت آمریکا بتواند افراد افشاگر را که فسادی را در سیستم حکومتی و دولتی اعم از رشوه و یا اختلاس و یا هر سوء استفاده دیگر را که دیده اند وبه نحوی افشا کرده اند را از کار اخراج کند یا برای آن مزاحمتی پیش بیاورد. علاوه براین، نکته بسیار جالب آن این است که پس از رسیدگی قضایی و اثبات فساد و محکوم شدن فرد فاسد ،دولت آمریکا باید به میزان حداقل 15درصد جریمه ای که از فرد فاسد می گیرد را به فرد افشاگر بپردازد. (به این افراد پلیس سوت زن whistler گفته میشود.)

اینگونه قوانین می توانند باعث کوچک تر شدن دولت و حضور مردم در صحنه گردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیلاس خندان، تاریخ انتشار:3تیر1396 ، کدخبر: - : www.gladcherry.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین