پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها در مورد توقیف 14 کشتی ماهیگیری چینی و ایرانی گفت: این کشتی های صیادی از مجوزهای دریافتی خود برای صید ماهی عدول کرده اند.

شعارسال:سید یعقوب دریانورد درگهانی رافزود: این کشتی ها که توسط سپاه پاسداران توقیف شده اند، شامل پنج کشتی چینی و 9 کشتی ایرانی است که مجوزهای آنها مربوط به عمق خاص و همین طور زمان و محل خاصی برای صید بوده که بر اساس آن مجوزها عمل نکرده اند و باید توقیف می شدند. از عملکرد سپاه در این زمینه نیز تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: مجوزهای صید ممکن است توسط سپاه، دریابانی یا شیلات صادر شده باشد و صیادانی که از روش «ترال» استفاده می کنند، باید به آن متعهد باشند و این قانون مخصوص همه شناورهای داخلی و خارجی است.
روش «ترال» نوعی صید ماهی به مقادیر بالا است که طی آن تور بزرگ ماهیگیری توسط شناور کشیده می‌شود.
دریانورد درگهانی گفت: عمق درنظرگرفته شده برای صید شناورهای مورد نظر 200 متر است و هرگونه تخلف در این زمینه باید از سوی مسئولان ذیربط برای حفظ محیط زیست پیگیری و از ادامه فعالیت متخلفان برای صید نیز جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: بهترین نوع صید برای حفظ محیط زیست و ذخایر دریا، صید سنتی است؛ چرا که صیادان سنتی زمان صید، مکان و میزان صید را رعایت می کنند، در صید جانب انصاف را رعایت می کنند و برای صید هم از هر نوع توری استفاده نمی کنند.
نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها اعلام کرد: مسئولان ذیربط در ارائه مجوزهای لازم دقت و از دادن مجوزهای بی رویه خودداری می کنند؛ با این حال لازم است صیادان نیز بر اساس مجوزهای اعطایی صید کنند تا محیط زیست آسیب نبیند و اکوسیستم دریا هم حفظ شود.
وی تاکید کرد: اولویت نخست در دادن مجوزهای صید باید با توجه به حفظ محیط زیست باشد و طرح های مطالعاتی در این خصوص نیز باید از طریق کارشناسان محیط زیست ارائه شود.
برخی از رسانه ها در گفت و گویی با تیمور پایداره فرمانده پایگاه «امامت» نیروی دریایی سپاه، اعلام کردند که نیروی دریایی سپاه پاسداران پنج کشتی صیادی چینی و 9 کشتی صیادی ایرانی را در بندر جاسک توقیف کرده است که با تور «ترال» ماهی صید می‌کردند و برای این کشتی‌ها پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی به آن آغاز شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار23 بهمن 97، کدخبر: 83206649، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین